
Kezdődik a kínai C919 rövid távú sugárhajtású repülő tömeggyártása
A Comac C919-ét úgy tervezték, hogy versenyezzen az Airbus és a Boeing modellekkel. 2023 elején a China Eastern Airlines az első járatokat már ajánlani rövid távú utakra. Az Airbus A320neo és a Boeing 737 MAX riválisa, a C919 várhatóan a jövő hónapban választhatják.
2023 első felétől a China Eastern Airlines gépei szállítják az első utasokat. Egy múlt havi jelentés szerint a az elemzők arra számítanak, hogy a COMAC évente 25 repülőgépet gyárt majd 2030-ig, ami a két nagy nyugati repülőgépgyártó teljesítményének a töredéke.
A sorozatgyártás jól hangzik, ám a nagyságrendre szolgáljon itt az Airbus óriásvállalat közleménye, amely szerint tavasszal Kína aktív Airbus-flottája 2070 gépet számlált.
Ugyancsak idei tavaszi hír, hogy China Eastern, a China Southern, valamint az Air China és leánycége, a Shenzen Airlines összesen 292 darab A320neo típuscsaládba tartozó gépre szerződött.
A megrendelésről az európai gyártó és a három legnagyobb, állami tulajdonú kínai légitársaság adott hírt közülük többen tőzsdei bejelentés formájában.
A China Eastern 100, a China Southern 96, míg az Air China 64, a Shenzen Airlines 32 gépre szerződött.
Az Air China részvénye az utóbbi hónapokban kiegyensúlyozottan szerepelt a HonKong-i tőzsdén.