Jön az AI, megy 55 000 dolgozó
A BT Group, Nagy-Britannia legnagyobb szélessávú és mobilszolgáltatója 2030-ig akár 55 000 munkahelyet is megszüntethet, beleértve a vállalkozókat is. Ez a munkaerő több mint 40%-át jelentheti, mivel befejezi az üvegszálas hálózat kiépítését és alkalmazkodik az új technológiákhoz, például a mesterséges intelligenciához.
Hatalmas fejlesztések
A vállalat Philip Jansen főnök vezetésével egy országos üvegszálas hálózat kiépítésére irányuló átalakítási terven dolgozik, valamint nagy sebességű 5G mobilszolgáltatásokat vezet be.
A volt állami monopólium csütörtökön hat év után először számolt be pro forma bevétel- és alapnyereség-növekedésről a március végéig tartó évben. Ennek ellenére az üzletág átalakításának költségei és a szabad cash flow-t ért csapás kiváltotta a részvények 7%-os csökkenését a reggeli kereskedésben.
Jansen elmondta, hogy az üvegszálas hálózat kiépítésének befejezése, a működés digitalizálása, a mesterséges intelligencia (AI) bevezetése és a struktúra egyszerűsítése után a BT a 2020-as évek végére jóval kisebb létszámú munkaerőre és jelentősen csökkentett költségalapra támaszkodik majd.
„Az új BT-csoport egy karcsúbb, fényesebb jövőjű vállalkozás lesz” – mondta.
Mesterséges intelligencia
Jansen szerint mintegy 10 000 hálózati mérnökkel kevesebbre lenne szükség a digitális hálózatok működtetéséhez, míg az olyan technológiák, mint az automatizálás és a mesterséges intelligencia további 10 000-et helyettesítenének.
A mesterséges intelligencia felhasználására „óriási lehetőségek” kínálkoznak – mondta, hozzátéve, hogy a generatív mesterséges intelligencia nagy nyelvi modellek olyan előrelépést jelentenek, amely vetekszik az okostelefonok megjelenésével.
A BT az AI-t az ügyfelek igényei által vezérelt jobb ügyfélkiszolgálásra, valamint más üzleti lehetőségek megragadására fogja használni.
„Nem fogunk olyan helyzetbe kerülni, hogy az emberek úgy érezzék, hogy egy robottal állnak kapcsolatban” – mondta.
Forrás: reuters.com
Képek forrása: shutterstock