Ismét célkeresztbe került a Google Európában
Június első napjaiban érkezett a hír, hogy a francia versenyhivatal gigantikus bírságot szabott ki a Google-ra. Akkor közel 220 millió eurós büntetésről szólt a fáma, ám az ügy nagysága miatt, újra napirendre került a téma az Európai Bizottságban. A gond továbbra is a cég hirdetéskezelőjével van, ugyanis a felület erősen korlátozza a reklámozni kívánó vállalatok mozgásterét. Ennek kapcsán már a kialakult helyzetről, és annak lehetséges felszámolásáról tárgyalnak az Európai Bizottságban.
Komolyan vett szabályok
Az Európai Unió hatályos jogszabályainak értelmében, trösztellenes vizsgálat szükséges vonni a Google jelenlegi gyakorlatát. Mindezt az Európai Bizottság alelnöke, Margrethe Vestager hozta nyilvánosságra, egy hivatalos közlemény keretei között. Ennek értelmében azt sérelmezik, hogy a Google a hirdetési folyamat (vagy ellátási lánc), minden egyes szintjén jelen van. A kitüntetett szerepkör magába foglalja, hogy a felhasználók szokásaikról adatokat gyűjt, amelyet a targetáláshoz használ fel, a hirdetési felületet is biztosítja, valamint azt értékesíti. Ezen felül még közvetítőként is közreműködik, egyes esetekben.
A vizsgálat továbbá az adatkezelést is érinteni fogja, amellyel kapcsolatban jóval szigorúbb jogszabályok vannak életben az EU-n belül, mint a tengerentúlon. Ki fognak térni arra is, hogy a Google milyen mértékben enged hozzáférést harmadik fél számára, a felhasználói adatok vonatkozásában. Ezügyben már volt terítéken bírság az Európai Bizottságnál, amikor 2019 márciusában, mintegy másfél milliárd euróra büntették a Google-t.
Reagált a kaliforniai vállalat
A sajtó számára, mindössze egy e-mail-t küldött a Google, amelyben próbálták csillapítani a kedélyeket. Ennek értelmében a szolgáltatásaik, és az üzleti gyakorlatuk előnyeit próbálták kiemelni. Mindez azért történhet meg, mivel a cég adatgyűjtései alapján, nagyon pontos képet kapnak a felhasználók szokásairól, így a hirdetések a lehető legjobban vannak optimalizálva. Ez persze nem csak a Google-nak, de a hirdetést finanszírozó vállalatlanak is előnyös, így a cég ezt szeretné a fókuszába helyezni az ügynek. Egyelőre az árfolyam oldalazik, a keddi pre-market kereskedés során.