Megzuhant a Xiaomi nyeresége és bevétele is
étáártgíJelentősen csökkent a Xiaomi Corp. kínai elektronikai termékgyártó nyeresége és bevétele 2022. negyedik negyedévében.
A cég pénteken azt közölte, hogy a bevétele éves összevetésben 22,8 százalékkal, 66,05 milliárd jüanra (9,68 milliárd dollár, 1 jüan=52,63 forint) csökkent. Az adat valamivel jobb lett ugyan a vártnál, de így is ez volt a negyedik egymást követő negyedéves bevételcsökkenés, és egyben a legnagyobb mértékű is. Az adózott eredmény 67,3 százalékkal, 1,46 milliárd jüanra zsugorodott az egy évvel korábbi 4,473 milliárd jüanról. A Xiaomi Corp. a 2022-es évet 280,04 milliárd jüan bevétellel zárta, ami 14,7 százalékos csökkenés az előző évvel összevetve. Ugyancsak éves összevetésben az adózott eredmény 61,4 százalékkal, 8,52 milliárd jüanra olvadt. A cég tavaly 150,5 millió telefont adott el, szemben az egy évvel korábbi 190 millióval.
A szingapúri Canalys ágazati piackutató jelentése szerint a Xiaomi 2022-ben 12,8 százalékos piaci részesedéssel megőrizte harmadik helyét a világ vezető okostelefon-gyártóinak listáján. A 2010-ben alapított Xiaomi, egyebek között okostelefonokat, táblagépeket, laptopokat, tévéket, okosórákat, okoskerékpárokat gyárt. Valamint háztartási berendezéseket. Új terület, az elektromos járművek gyártása. Bejelentették, hogy várhatóan 2024 első felében megkezdi első autóinak a tömeggyártását közölte távirati iroda.