2024 szeptember 12

Már egy ideje nem remekel az Alibaba

Az Alibaba Group Holding Ltd. kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye csökkent. Bevétele nőtt a június 30-án záródott pénzügyi éve első negyedében, mindkettő gyengébb lett az elemzők által vártnál.

A cég csütörtökön jelentette, hogy a vizsgált időszakban az adózott eredménye 29 százalékkal, 24,27 milliárd jüanra (3,34 milliárd dollárt, 1 jüan=50,08 forint) esett. Az egy évvel korábbi 34,3 milliárd jüanról. Az Alibaba negyedéves bevétele 4 százalékkal, 243,2 milliárd jüanra emelkedett. Elemzők várakozásának átlagában nagyobb, 247,54 milliárd jüan bevétel, és szintén nagyobb, 28,31 milliárd jüan profit szerepelt. A számos e-kereskedelmi platformot egyesítő Taobao és Tmall Group divízió negyedéves bevétele 1 százalékkal, 113,4 milliárd jüanra csökkent. Az Alibaba International Digital Commerce Group, amelybe a Lazada, az AliExpress, a Trendyol és az Alibaba.com tartozik, 32 százalékkal, 29,3 milliárd jüanra növelte bevételét. Az Alibaba felhőszolgáltatásokból származó bevétele 6 százalékkal, 26,5 milliárd jüanra nőtt. A Cainiao logisztikai részlegének a bevétele pedig 16 százalékkal, 26,8 milliárd jüanra nőtt – közölte a távirati iroda.