Indonézia helyet követel az e-autózás piacán
Indonézia ’’elektromos autó barát’’ politikája globális befektetőket csábított az országba, de szakértők szerint szélesebb körben is fellendíthetik a befektetéseket a délkelet-ázsiai autóiparban.
Indonézia lehet a „kapu” a Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetségének többi tagja számára. Ezt állapította meg Anindya Novyan Bakrie, Indonézia egyik legjelentősebb vállalatának, a Bakrie & Brothers-nek vezérigazgatója. A délkelet-ázsiai ország gazdag rézben, nikkelben, kobaltban és bauxitban – amelyek nélkülözhetetlen alapanyagok az elektromos járművek akkumulátorainak gyártásához. Az ASEAN Briefing jelentése szerint Indonézia a világ legnagyobb nikkelexportőre, bolygónk készleteinek 22 %-át forgalmazza. Indonézia olyan cégeknek ’’udvarolt’’, mint a Tesla, abban reménykedve, hogy dús nyersanyagkészlete miatt az elektromos járművek kulcsfontosságú globális ellátási láncának központjává válhat – állapította meg a kijelenés kapcsán a CNBC hírügynökség.
„Indonézia gazdag természeti erőforrásokban, amelyek az elektromos járművek előállításához szükségesek. Ez vonzerőt jelent az elektromos járműpiac befektetői számára – mondta Koketso Tsoai, a BMI Fitch Solutions autóipari elemzője. Indonézia egy ideig tiltotta bizonyos fémek és ásványi anyagok exportját. Ez azért volt fontos, hogy azokat a befektetőket és gyártókat vonzza az országba, akiknek éppen ezekre van szükségük.
Nem véletlen, hogy az ázsiai autógyártók, mint a Toyota és a Hyundai többmilliárd dolláros beruházásokba kezdtek az indonéziai EV-gyártó ágazatban. Egy 2022-es ASEAN jelentésben az áll, hogy az elektromos autókhoz kapcsolódó akkumulátorgyártás a 2019 és 2021 közötti időszakban a régióba irányuló közvetlen külföldi befektetések jelentős részét tette ki. Különösen Indonéziában, Malajziában és Thaiföldön.
„Indonéziának szembe kell nézni egyebek között a konkurenciával, Thaifölddel például, mint regionális járműgyártási központtal. Indonézia az alacsonyabb költségű gyártók, például Vietnam és a Fülöp-szigetek kihívásaival is szembe fog nézni” – idézte a CNBC Nishita Aggarwalt, az EIU autóipari elemzőjét.