Felül a hype vonatra a Tesla Kínában
Bónszt kínál a Tesla a kínai vásárlóinak. Ezzel kíván még egy lökést adni, az elmúlt napok EV őrületének.
Készpénz és ingyenes vezetéstámogató rendszer
A Tesla közölte, hogy Model Y és Model 3 járműveinek új vásárlói számára 3500 jüan (483 dollár) készpénz-visszatérítést kínál, ha egy meglévő tulajdonos ajánlására hivatkozhatnak. A Tesla azt is elmondta, hogy az új vásárlók 90 napig ingyenesen használhatják az Enhanced Autopilot vezetéstámogató rendszert.
A Tesla még év elején kezdte csökkenteni több modelljének is árát. Az árháború kifizetődött, hiszen a 10-14%-al olcsóbb modellek majdnem dupla mennyiségű keresletet okoztak.
Összefognak a gyártók?
Az amerikai cég egy nappal azután jelentette be a kedvezményt, hogy 15 másik vállalathoz – köztük a Nio, a Li Auto és a Xpeng kínai EV-gyártókhoz – csatlakozva a Kínai Autógyártók Szövetsége által szervezett, az „abnormális árképzés” elkerülésére vonatkozó fogadalmat tett, amelyet egyesek úgy értelmeztek, hogy az egész iparág nyereségességét fenyegető árháború fegyverszünetét jelzi.
Ralf Brandstatter, a Volkswagen kínai vezérigazgatója a múlt hónapban egy Li Csiang kínai miniszterelnök részvételével tartott rendezvényen elmondta, hogy az elektromos járművek kínai piacát „magas árengedmények” és „egészségtelen versenykörnyezet” jellemzi.
A Tesla pénteken jelentette be a készpénz-visszatérítéseket a Weibo fiókján. Ezzel folytatja egy korábbi, júniusban bejelentett ajánlatát, amely szerint 7000 jüan árengedményt ad a drágább Model S és Model X járművek vásárlóinak Kínában.
Számos Tesla-tulajdonos tette közzé ajánló kódjait az interneten, és hívott másokat is, hogy használják azokat pénteken, ami arra utal, hogy a készpénz-visszatérítés széles körben elérhető lehet az új vásárlók számára.
Rekordok Kínában
A Tesla a második negyedévben rekordszámú, 247 217 Kínában gyártott járművet adott el, derült ki a hét elején közzétett adatokból. Ez volt a legmagasabb érték azóta, hogy 2020 elején megkezdte a járművek szállítását sanghaji gyárából.
A Tesla Sanghajban gyártott autóinak eladásai a második negyedévben a globális kiszállítások több mint felét tették ki.
Míg a Tesla és a riválisok árcsökkentései az év elején fellendítették az eladásokat Kínában, az elmúlt hónapokban ez a növekedés lassulni kezdett, ami arra késztette a helyi hatóságokat, hogy további vásárlói ösztönzőket vezessenek be, beleértve az EV-k vásárlási adókedvezményeit.
A hét elején a Tesla 3-4%-kal csökkentette a Model 3 és a Model Y árát Japánban.
Forrás: reuters.com
Képek forrása: shutterstock