Erős felhős növekedés húzta fel az Alibaba bevételeit – a nyereségcsökkenés ellenére is optimisták a befektetők
Az Alibaba erőteljes bevételnövekedéssel zárta második pénzügyi negyedévét, ami elsősorban felhőalapú számítástechnikai üzletágának látványos erősödésének köszönhető. Bár a vállalat nyeresége jelentősen visszaesett az azonnali kereskedelmi szegmensbe irányuló nagy beruházások miatt, a befektetők optimistán fogadták az eredményeket. A gyorsuló e-kereskedelmi növekedés és a mesterséges intelligencia területén végrehajtott hatalmas fejlesztések azt sugallják, hogy az Alibaba továbbra is meghatározó szereplő marad a kínai és a globális technológiai piacon. – írta a CNBC.
Erős kezdés: a bevételek felülmúlták a várakozásokat
Az Alibaba a vártnál jobb pénzügyi eredményt ért el a második pénzügyi negyedévben, elsősorban felhőalapú számítástechnikai divíziójának gyorsuló növekedése miatt. A vállalat New York-i tőzsdén jegyzett részvényei 4,3%-kal emelkedtek a kereskedés előtti órákban, mivel a befektetők figyelmen kívül hagyták a nyereség csökkenését. A cég bevétele 5%-kal, 247,8 milliárd jüanra (34,8 milliárd dollárra) nőtt az egy évvel korábbi 242,65 milliárd jüanról, felülmúlva az elemzői várakozásokat.
A felhő üzletág felpörgött – az AI hajtja a növekedést
A befektetők figyelme továbbra is az Alibaba felhőalapú számítástechnikai üzletágára összpontosul, amely a vállalat mesterséges intelligenciával kapcsolatos bevételeit is termeli. A divízió 34%-os éves növekedést ért el, elérve a 39,8 milliárd jüanos árbevételt, amely meghaladta az előre jelzett 37,9 milliárd jüant. Ez az ütem gyorsabb, mint a júniusi negyedév 26%-os bővülése volt, ami egyértelműen jelzi a felhő üzletág új lendületét. Eddie Wu vezérigazgató szerint az AI iránti erős kereslet adja a növekedés motorját, és a mesterséges intelligenciával kapcsolatos termékek immár kilencedik negyedéve érnek el háromszámjegyű bővülést.

Hatalmas AI-beruházások – az Alibaba vezető pozícióra tör
A vállalat szeptemberben bejelentette, hogy a februárban meghirdetett, három év alatt tervezett 380 milliárd jüanos (53 milliárd dolláros) beruházáson felül újabb jelentős összegeket fordít AI-modellek és infrastruktúra fejlesztésére. Az Alibaba az elmúlt négy negyedévben körülbelül 120 milliárd jüant költött mesterséges intelligenciára és felhőalapú rendszerekre. A felhő üzletág EBITE-ja (kamat-, adó- és amortizáció előtti eredmény) 35%-kal, 3,6 milliárd jüanra emelkedett. A cég mára Kína egyik vezető AI-szereplőjévé vált. Ennek egyik legújabb bizonyítéka a Qwen alkalmazás, a ChatGPT kínai riválisa, amely egy hét alatt több mint 10 millió letöltést ért el.
Az azonnali kereskedelem költséges – a nyereség jelentősen visszaesett
Miközben a felhő üzletág erősödik, az Alibaba hatalmas összegeket fektet az azonnali kereskedelmi piacba, amely villámgyors kiszállítást ígér a vásárlóknak. Ez a stratégia ugyan hosszú távon növekedést ígér, de rövid távon visszafogta a vállalat jövedelmezőségét. A korrigált összesített EBITA 78%-kal, 9,1 milliárd jüanra esett az előző évhez képest – főként a gyorskereskedelmi befektetések miatt.
E-kereskedelmi robbanás – új lendület a Taobaón és a Tmallon
A befektetők optimisták maradtak, mivel a kínai e-kereskedelmi üzletág látványos növekedést mutat. A Taobao és Tmall platformokat, valamint a gyorskereskedelmi kezdeményezést magában foglaló divízió bevétele 16%-kal, 132,6 milliárd jüanra nőtt, ami gyorsabb ütem, mint az előző negyedévben. A gyorskereskedelmi bevételek 60%-kal ugrottak meg, szemben az előző negyedév 12%-os bővülésével. Eddie Wu kiemelte, hogy a gyorskereskedelemben javult az egységköltség-hatékonyság, és nőtt a Taobao havi aktív felhasználóinak száma is.
Képek Forrásai: Getty Images