Az infláció a játékipart sem kíméli
A japán játékipari óriásvállalat közölte, hogy az áremelések azonnal hatályba lépnek, kivéve Japánban, ahol szeptember 15-én kezdődnek. A Sony nem emeli a PS5 árát az Egyesült Államokban. „A globális gazdasági környezet olyan kihívást jelent, amelyet kétségtelenül sokan tapasztalnak világszerte” – írta blogbejegyzésében a Sony. „Magas globális inflációs rátákat, valamint kedvezőtlen valutaárfolyamokat látunk, amelyek hatással vannak a fogyasztókra, és nyomást gyakorolnak számos iparágra.” A vállalat közölte, hogy „e kihívást jelentő gazdasági körülmények alapján” úgy döntött, hogy megemeli zászlóshajó konzoljának árát.
A Sony áremelése a játékgyártó cégek, köztük a Nintendo és a Microsoft visszaesése közepette történt, amelyek eladásai a második negyedévben visszaestek, mivel a világjárvány okozta fellendülés kezd lecsengeni. A Sony játékipari egységének eladásai 2%-kal csökkentek a júniusi negyedévben az előző év azonos időszakához képest, miközben az üzemi eredmény közel 37%-kal esett vissza. A japán óriásvállalat emellett csökkentette egész éves profitprognózisát játékrészlegére vonatkozóan. A Sony emellett folyamatos ellátási láncproblémákkal küzd, amelyek megnehezítik, hogy elegendő PS5 konzolt tudjanak gyártani a kereslet kielégítésére. A PS5-ből világszerte jelentős hiány mutatkozott. A Microsoft által gyártott rivális Xbox egyelőre nem jelentett be áremelést.
Tekintettel arra, hogy „a PS5-öt a megjelenés óta komoly ellátási nehézségek jellemzik, sok fogyasztó nem tudja megvásárolni a Sony legújabb konzolját, és arra, hogy a Microsoft egyelőre nem mutatott jelét annak, hogy emelné az Xbox sorozat árait, kétségtelen, hogy ez az áremelés nehéz döntés volt” – írta Piers Harding-Rolls, az Ampere Analysis kutatási igazgatója csütörtöki jegyzetében. „Mivel azonban az infláció és az áremelkedés az alkatrészellátási láncban is érezhető, és ennek nagy része amerikai dollárban van árazva, valamint a forgalmazás továbbra is magas költségei mellett, a Sony most kénytelen volt áthárítani a költségnövekedés egy részét, hogy megpróbálja tartani a hardveres nyereségességi célkitűzéseit.”
Az Ampere Analysis becslése szerint a Sony 21 millió PS5-öt adott el világszerte, míg a Microsoft Xbox sorozatú konzoljaiból 13,8 milliót. Harding-Rolls elmondta, hogy nem számít arra, hogy ez elriasztja a PlayStation 5-öt vásárolni kívánó játékosokat, mivel a kereslet továbbra is nagy. „Bár úgy véljük, hogy csalódottak lesznek azok a fogyasztók, akik sikertelenül próbáltak PS5-öt vásárolni, vagy éppen az áremelkedés idejére spóroltak a konzol megvásárlására, a Sony készüléke iránti nagy felhalmozott kereslet azt jelenti, hogy a legtöbb piacon ez a körülbelül 10%-os áremelés minimális hatással lesz a konzol eladásaira” – mondta. „Arra számítunk, hogy a Sony PS5-re vonatkozó értékesítési előrejelzése változatlan marad”.