A Xiaomi negyedéves nyeresége csaknem 60 százalékkal esett
Jelentősen, 59,1 százalékkal esett a kínai Xiaomi, a világ egyik vezető okostelefon-gyártójának nyeresége az idei harmadik negyedévben.
A cég szerdán azt közölte, hogy az adózott eredménye 2,12 milliárd jüanra (297,1 millió dollár) zuhant a szeptember végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 5,176 milliárd jüanról. A Xiaomi éves szintű negyedéves bevétele 9,7 százalékkal, 70,4 milliárd jüanra (9,9 milliárd dollár) csökkent. A második negyedévben a bevétel visszaesése nagyobb, 20,1 százalék volt. Az elemzői várakozások átlagában minimálisan nagyobb, 70,52 milliárd jüan bevétel szerepelt az idei harmadik negyedévre. A pekingi székhelyű technológiai óriás szerdai beszámolója szerint az okostelefonok értékesítéséből származó bevétele – ami a Xiaomi teljes bevételének mintegy a 60 százaléka – az idei harmadik negyedévben 11,1 százalékkal csökkent a tavalyi harmadik negyedévvel összevetve. A Xiaomi a harmadik negyedévben 40,2 millió okostelefont szállított ki, ami 2,8 százalékkal múlta felül az idei második negyedévit – áll a cég honlapján. A Xiaomi a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártója, 13,6 százalékos piaci részesedéssel, az Apple (17,8 százalék) és a Samsung (21,5 százalék) után, a Canalys piackutató cég harmadik negyedéves adatai szerint.