Visszaesett az LVMH bevétele a harmadik dekádban
Csökkent a világ legnagyobb luxuscikk-gyártójának számító LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA bevétele az idei harmadik negyedévben éves összevetésben, mivel az emelkedő árak és a gazdasági bizonytalanság visszafogta a vásárlásokat.
A francia cégcsoport bevétele 19,08 milliárd euró volt a szeptember végéig tartó három hónapban, ami 3 százalékos csökkenés árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított, úgynevezett organikus alapon. Elemzői várakozások átlagában 2 százalékos növekedés szerepelt. Az LVMH divat- és bőráruk szegmensében a bevétel 5 százalékkal csökkent, míg az elemzők 4 százalékos növekedésre számítottak. Az ágazatnak ez volt az első bevételcsökkenése a Covid-járvány csúcspontja óta. A divat- és bőráruk adják az LVMH bevételének csaknem felét és a profit közel háromnegyedét. A kiskereskedelmi üzletek (Sephora, DFS és a Le Bon Marche) bevétele 5 százalékkal, a parfümökből és kozmetikumokból származó bevétel pedig 3 százalékkal nőtt.
Az alkoholos italok értékesítése 16 százalékkal, az órák és ékszerek értékesítése 5 százalékkal esett vissza. Az LVMH kilenchavi bevétele 2 százalékkal, 60,7 milliárd euróra csökkent a tavalyi év azonos időszakával összehasonlítva – ismertette a táviratio iroda.