Szerényen, de ugrott egyet a Puma
A Puma német sportszergyártó az argentin peso leértékelésének negatív következményei miatt csak minimálisan, 1,6 százalékkal növelte bevételét tavaly.
A német cég szerdán ismertetett nem végleges adatai szerint a tavalyi bevétele 8,6 milliárd eurót tett ki. Az árfolyamingadozások nélkül nagyobb, 6,6 százalék volt a növekedés. A Puma magasabb, 7-9 százalékos bevételemelkedést várt az árfolyamváltozások nélkül. A kamat és adófizetés előtti eredmény (EBIT) 622 millió eurót tett ki tavaly, elmaradt a 2022. évi 641 millió eurótól. A cég 590-670 millió euró EBIT-eredményt becsült. A Puma adózott eredménye 305 millió euróra mérséklődött tavaly az egy évvel korábbi 343 millió euróról. Decemberben 54 százalékkal értékelődött le az argentin peso, ami különösen nagy negatív hatással volt a társaság negyedik negyedéves teljesítményére. A Puma bevétele a tavalyi utolsó negyedévben 9,8 százalékkal, árfolyamingadozások nélkül 4 százalékkal, 1,98 milliárd euróra csökkent. A Puma az idei évre 4-6 százalékos árfolyamingadozások nélküli bevételnövekedéssel, továbbá 620-700 millió euró közötti EBIT-tel számol – közölte a távirati iroda.