Romlott az üzleti hangulat a német kiskereskedelemben
Februárban romlott a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének németországi kiskereskedelmi ágazati üzleti hangulatindexe.
Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) honlapján közzétett eredmények alapján a németországi kiskereskedelmi vállalatok üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke mínusz 27,6 pontra, 2022 novembere óta a legalacsonyabbra csökkent a januári mínusz 26,6 pont után.
A gazdasági környezet továbbra is nagy kihívást jelent a kiskereskedelmi szektor számára. A fogyasztói visszafogottság megterheli a kiskereskedők üzletét – nyilatkozta Patrick Höppner, az ifo intézet ágazati szakértője.
A németországi kiskereskedelmi vállalatok aktuális helyzetének megítélését tükröző indikátor februárban mínusz 18,0 pontra, 2021 márciusa óta a legalacsonyabb szintre süllyedt a januári mínusz 15,2 pontot követően. A kiskereskedelmi ágazat vállalatainak üzleti várakozásai ugyanakkor némileg javultak. Az indikátor mínusz 36,7 pontra emelkedett az előző havi mínusz 37,3 pontról.
Az ifo intézet adatai szerint a gyenge kereslet miatt számos németországi kiskereskedő készletszintje túl magas. A felmérésből az is kiderült, hogy a német kiskereskedelemben a vállalatok pesszimizmusa a munkaerő-tervezésben is megmutatkozik. A korábbinál kevesebb cég tervez új alkalmazottat felvenni a következő hónapokban.
Az ágazaton belül az elektronikai cikkeket és háztartási gépeket árusító kiskereskedők, valamint a drogériák kedvezőbbnek ítélték meg aktuális helyzetüket az év második hónapjában, mint egy hónappal korábban. Ezzel szemben a bútorüzletek, a barkácsáruházak, valamint a kerékpárkereskedők üzleti helyzete romlott februárban a felmérés adatainak tanúsága szerint.
Borítókép forrása: Shutterstock