2024 november 16

Merész húzás a Heineken-től – reagálnak a befektetők

Rendkívül újszerű reklám kampánnyal rukkolt elő a Heineken, amely nem nyerte el mindenki tetszését. Időnként láthatjuk, hogy egy-egy óriásvállalat beáll bizonyos társadalmi ügyek, emberjogi kérdéskörök mögé. Most ez egy kicsit másképp alakult, és a világ legégetőbb ügyét helyezték kampányuk középpontjába. Ez nem volt más, mint a vakcináció, és az ahhoz kapcsolódó előítéletek. Az új Heineken reklámban ugyanis, olyan idősödő emberek buliznak önfeledten, akik feltehetően beoltatták már magukat. Első blikkre a Last Vegas című film kivágott jelenetei is lehetnének a képsorok, de ezt a Heineken teljesen komolyan gondolta. A szlogen ezúttal az volt, hogy az “éjszaka a beoltottakhoz tartozik”, amely számos oltásellenes sörivónál kiverte a biztosítékot. 

Elsők között lépték meg 

A Heineken ezzel a merész húzással, az első világmárkák között lépte meg, hogy nyíltan az oltások mellett kampányoljanak. Ezzel elképzelhető, hogy számos oltásellenes fogyasztójukat elvesztik, de az innovációt azért értékelni kell. Nem kizárt, hogy akár egy láncreakciót is kiválthat a reklámjuk, így számos más márka csatlakozhatna az oltások népszerűsítéséhez. Egyelőre azonban, valós reakciót csak az oltásellenesek körében váltott ki kampány. A Twitter-en már világhódító útjára indult a “BoycottHeineken” hashtag. 

Néhányan már annak is hangot adtak, hogy csak azért veszik ezentúl meg a Heineken termékeket, hogy azokat csatornába öntsék. Egyébként a nagyobb közösségi média platformok, már korábban elkezdték tiltani az oltásellenes hirdetéseket. A hozzájuk kapcsolódó tartalmakat azonban, egyelőre nehezen szűrik meg. Így lehet, hogy most a kritikák össztüze zúdult a Heineken-re. 

Tőzsdén is nyoma volt

Eluralkodott a medve dominancia a Heineken piacán, ezen pedig a friss kampányuk sem feltétlen segít – www.investing.com

A Heineken árfolyama egyébként, éppen csütörtökön tesztelte vissza a középső Bollinger-szalag nyújtotta támaszát. Ezen 20 napos mozgóátlag már nem bizonyult kellő ellenállásnak, így további esésbe kezdett az árfolyam. Ezzel egyidejűleg, a cég csütörtök délután tette közzé a fent említett hirdetést Twitter-en. Pénteken már több, mint 0,6 százalékos mínuszban teljesített az árfolyam. Természetesen az nem mondható el, hogy az oltásellenes befektetők válnak most meg a Heineken részvényeiktől. Az viszont biztos, hogy a márka arculatán komoly foltot hagyhat az ügy, tehát nem mindig az innovátoroké a szerencse.