Jókorát ugrott a Hell Energy adózott eredménye
Az energia- és üdítőitalokat gyártó Hell Energy csoport adózott eredménye 137,8 százalékkal, 13,72 milliárd forintra emelkedett 2024 első fél évében az egy évvel korábbihoz képest – közölte a Hell Energy Magyarország Kft. a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján .
Az értékesítési volumen éves szinten 14,1 százalékkal, 721 millió darabra nőtt. Ezáltal a cégcsoport nettó árbevétele 22 százalékkal, 97,03 milliárd forintra emelkedett.
Az értékesítés növekedése az üzemi eredmény 30 százalékos növekedését tette lehetővé. Ehhez járultak még a kiemelkedő eredmények a pénzügyi műveletekben, ami lehetővé tette az adózás utáni eredmény kiemelkedő növekményét. A jelentésben ugyan figyelmeztetnek arra, hogy a cég eredményessége kitett Magyarország, stratégiai célországai és a globális makrogazdaság. Valamint a szabályozói környezet alakulásának, akárcsak az alapanyag és energiaárak alakulásának. Kijelentették azt is: „nem azonosítottak olyan konkrét körülményt, amely jelentős hatással lenne a cég 2024-es pénzügyi helyzetére, pénzügyi teljesítményére” – ismertette a távirati iroda.
A Hell Energy 100 százalékban magyar márkaként 2006-ban jött létre, és 2010-re Magyarországon piacvezető lett, a nemzetközi energiaital-piacon pedig – mára több mint 50 országból álló exportpiaccal – meghatározó szereplővé vált. Az energiaital-piacon Magyarországon kívül Bulgáriában, Romániában, Bosznia-Hercegovinában, Szlovákiában, Horvátországban, Görögországban és Cipruson is piacvezető. 2011 nyarától a társaság saját tulajdonú üzemében gyártja a termékeit.