Egyáltalán nem hype manapság a német fogyasztó
A GfK nürnbergi gazdaságkutató intézet csütörtökön azt közölte, hogy felmérése szerint a májusi mínusz 8,6 pontról mínusz 7 pontra javult a hangulatindex júniusban. Elemzők jobban javuló adatot, mínusz 5,2 pontot vártak. Tavaly júniusban, a koronavírus-járvány első hulláma idején jóval mélyebben, mínusz 18,9 ponton állt a hangulatindex értéke. A Gfk metodikája szerint a hangulatindex nulla pont feletti értéke azt jelzi, hogy a fogyasztás éves összevetésben emelkedik, a nulla pont alatti érték pedig csökkenést mutat. A háztartások fogyasztásában éves szinten 0,1 százalékos változást jelez minden egyes pont. A vásárlási hajlandóságot számszerűsítő almutató értéke 10 pontra gyengült a májusi 17,3 pontról. Egy éve 5,5 ponton állt. A gazdasági kilátások megítélése jelentősen javult. A német fogyasztók gazdasági kilátásokról alkotott véleményét számszerűsítő almutató 41,1 pontra ugrott a májusi 7,3 pontról. Egy éve a mutató mínusz 10,4 ponton állt ismertette a távirati iroda. A jövedelmi várakozások szintén javultak, az ezt követő almutató 19,5 pont lett a májusi 9,3 pontot követően. Egy éve mínusz 5,7 ponton állt az almutató. A felmérés adatait május 6. és 17. között gyűjtötték össze mintegy kétezer fogyasztó megkérdezésével. |