2024 december 22

Bomba a luxuscsokoládé piacon, bevásárolt Brazíliban a Nestlé

A Nestle (NESN.S) többségi részesedést vásárol a brazil prémium csokoládé gyártó cégben, a Grupo CRM-ben. Ezt közölte a svájci élelmiszeripari csoport, mivel luxuscukrászati ágban kíván terjeszkedni kíván – adta hírül a Reuters hírügynökség.

Nettlé és ezer csokoládé butik Brazíliában

A Nestle szerint a Grupo CRM több mint 1000 csokoládébutikot működtet Brazíliában Kopenhagen és Brasil Cacau márkanév alatt. Egyre növekvő online jelenléttel rendelkezik. A Nestle, amely megvásárolja a részesedést az Advent International magántőke-társaságtól, nem volt hajlandó pénzügyi részleteket közölni az ügyletről. Azvárhatóan 2024-ben zárul le. A Brazil Journal webhely szerdán arról számolt be, hogy a Nestle körülbelül 3 milliárd reált (602,78 millió dollárt) fizet a cégért. Míg a Valor Economico helyi lap 4,5 milliárd reál (904,18 millió dollár) összeget jelentett.

A Nestle szerint Renata Moraes Vichi továbbra is vezérigazgatóként vezeti a Grupo CRM tevékenységét, és továbbra is kisebbségi részvényes marad. Az akvizíció a Nestle stratégiájának része, amellyel kiterjeszti jelenlétét a szuperprémium csokoládészegmensben, ahol jelenleg korlátozott kínálattal rendelkezik, magában foglalva az olasz Baci márkát is. 2023 első hat hónapjában a Nestle édesipari értékesítése 10,8%-kal nőtt organikus alapon, amely nem tartalmazza az akvizíciókat és az árfolyammozgásokat.

Jól megy az csokoládé iparnak

A svájci luxuscsokoládégyártó, a Lindt & Spruengli (LISN.S) is jól teljesít az utóbbi időben, 2023 első felében 10,1%-kal növelte eladásait, miközben az üzemi eredmény 38%-kal ugrott meg. „Ez az akvizíció tovább bővíti és megerősíti édesipari jelenlétünket Brazíliában, lehetővé téve számunkra, hogy belépjünk a csúcskategóriás szegmensbe” – mondta Laurent Freixe, a Nestle latin-amerikai vezérigazgatója. A CRM Kopenhagen márkájú csokoládé 29,90 brazil reál(6,01 USD), míg egy doboz csokoládé körülbelül 130 realért kapható. Jon Cox, a Kepler Cheuvreux elemzője szerint az üzlet első pillantásra szokatlannak tűnt, tekintve, hogy eddig a Nestle a kávé-, kisállatápoló- és táplálkozási üzletágokra összpontosított, de azért mégislogikus volt tájékoztatott a Reuters.