Csalódást keltett a Starbucks?
Az elemzői várakozásoknál kisebb nyereséggel és bevétellel zárta a negyedévet a Starbucks, a világ legnagyobb kávéházlánca a várakozásoknál gyengébb kereslet miatt.
Az amerikai vállalat csütörtökön azt közölte, hogy a március 31-én zárult második üzleti negyedévben adózott eredménye 772,4 millió dollár, részvényenként 0,68 dollár volt a tavalyi üzleti év azonos időszakában elért 908,3 millió dollár, részvényenként 0,79 dollár után. Elemzők 0,79 dollárt vártak az idei második üzleti negyedévre is. A cég negyedéves árbevétele éves szinten 2 százalékkal, 8,56 milliárd dollárra zsugorodott, elmaradva a 9,13 milliárd dolláros elemzői várakozásoktól. Összehasonlítható alapon 4 százalékkal csökkentek az eladások éves szinten. Míg az elemzői várakozások átlagában kisebb mértékű, 1 százalékos zsugorodás szerepelt – közölte a távirati iroda.
A kávéházlánc észak-amerikai eladásai összehasonlítható alapon 3 százalékkal csökkentek. A vállalat működési árrése 19,1 százalékról 18,0 százalékra romlott. Kínában, a Starbucks második legnagyobb piacán a legalább 13 hónapja nyitva tartó kávézók eladásai 11 százalékkal csökkentek. A vállalat a második üzleti negyedévben világszerte 364 új kávézót nyitott, ezzel kávéházainak száma 38 951-re emelkedett. A vártnál gyengébb eredmények miatt a Starbucks rontotta a 2024-es pénzügyi évre vonatkozó kilátásait: a vállalat alacsony egyszámjegyű bevételnövekedést vár a korábban előre jelzett 7-10 százalékos bővülés helyett.
Címlapkép forrása: Shutterstock