Ásványvízből is inkább a hazait veszik a magyarok
Erre mutatott rá a Mizse megbízásából, idén áprilisban rögzített, reprezentatív, 18+ korosztályt érintő országos, online kutatás, amelyből kiderül, hogy a megkérdezettek szerint a magyarok ásványvíz választását az ár mellett leginkább az befolyásolja, hogy a termék hazánkban készült-e. A válaszadók jelentős része (40%) egyértelműen amellett tette le a voksát, hogy ha ásványvizet vesz, akkor annak
itthonról kell származnia.
A lokális gazdaság termékei felé fordulás nem újkeletű trend, viszont a pandémia jelentősen
felgyorsította ezt a folyamatot. Felértékelődnek az országon belül előállított árucikkek pusztán már
azért is, mert biztosan elérhetőek, és folyamatosan rendelkezésre állnak. Ezt az Euromonitor
International legutóbbi mérései szintén alátámasztják, és a Mizse kutatása is megerősíti a magyar
ásványvizekre vonatkozóan. Utóbbiak esetében a magas minőség és a versenyképes ár fontos
tényező a vevők számára. Ennek megfelelően az is tény, hogy a vásárlók közel sem helyettesítő
termékként gondolnak a hazai gyártású palackozott vizekre. Szeretik azokat, mert a felmérésbe
bevont válaszadók szerint is jó az ízük (30%), kiváló a minőségük (23%), valamint megfizethetőek és
komoly tradícióval rendelkeznek, ami szavatolja, hogy kedvenc márkáik nem tűnnek el a boltok
polcairól egyik pillanatról a másikra.