Tőzsdére lépett a Full Truck Alliance
A kínai startup, a Full Truck Alliance letéti jegyei 13.16 százalékkal emelkedtek a társaság tőzsdére lépésének első napján.
A Full Truck Alliance részvényeit YMM ticker alatt jegyzik a Nasdaq-on. Az ADR-ek 22.50 dolláron nyitottak és 22.80 dolláros csúcsot értek el. Az első kereskedési napján 21.50 dolláron zárt, ami több mint 13 százalékkal magasabb az ajánlati árnál.
A Full Truck Alliance kedden az IPO keretében 1.6 milliárd dollárnyi tőkét vont be. A kínai vállalat 82.5 millió amerikai letéti jegyet adott el a 17-19 dolláros ársáv tetején. Minden ADR 20 darab A osztályú törzsrészvényt képvisel. Az ADR alatt az American Depositary Receipt értjük, magyarul amerikai letéti jegy. Az ADR egy külföldi társaság értékpapírjait képviseli és lehetővé teszi az adott társaság részvényeinek kereskedését az Egyesült Államok pénzügyi piacain.
Az Ontario-i Tanári nyugdíjalap és a Mubadala Investment Co. PJSC, abu-dzabi székhelyű szuverén alap megegyezett a Full Truck Alliance-el, hogy 100-100 millió dollár értékben vásárolnak részvényeket. Az Invesco befektetési alapkezelő cég 500 millió dollár értékben vásárol az ADR-ekből, míg a Fidelity 100 millió dollár értékben tesz ugyanígy.
A Full Truck Alliance mobilalkalmazása összekapcsolja a teherautó sofőröket azokkal a vállalkozásokkal, akik nagyobb rakományokat akarnak közúton szállíttatni és éppen nem áll rendelkezésükre saját kamion vagy fuvarozó partner. A startupot a modellje miatt sokszor illetik az „Uber kamionoknak” címmel. Márciusban mintegy 1.4 millió szállítmányozó adott le „megrendelést” a Full Truck platformján keresztül. A kínai teherautók sofőrök körülbelül 20 százaléka használja az applikációt. A FTA platformja 300 kínai várost fed le és átlagosan 1.3 millió aktív felhasználója van, ezenfelül több mint 10 millió regisztrált sofőrjük van.
A Full Truck Alliance kínai startup a Yunmanman és a Huochebang egyesülése után jött létre még 2017-ben. A bevételük nagy részét a különféle tagdíjak adják, hasonlóan az Uberhez. Full Truck Alliance novemberben 1.7 milliárd dollárnak megfelelő tőkét tudott bevonni olyan kiemelt támogatóitól, mint például az All-Stars Investment, a GGV Capital, a Hillhouse Capital Group, a SoftBank, a Tencent Holding vagy a Yunfeng Capital. A Bloomberg már februárban beszámolt arról, hogy a Full Truck Alliance benyújtotta az IPO-hoz szükséges dokumentumokat az amerikai szabályozóhatóságoknak.
Kína logisztikai piaca egyre versenyképesebbé válik. A Full Truck Alliance olyan vállalatokkal versenyez ezen a piacon, mint például a Huolala vagy a Kuaigou. Az olyan kínai óriásvállalatok, mint az Alibaba vagy a Tencent egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a saját logisztikai hálózatuk kibővítésére.
A Full Truck Alliance a legújabb kínai vállalat, amelynek részvényei amerikai tőzsdén kereskedhetővé váltak. A következő nagy dobás a Didi Chuxing lehet, amely a tőzsdére lépését követően akár 70 milliárd dolláros értékeltségi szintet is elérhet.