2024 november 18

Szárnyal az Amazon

Az Amazon részvényei 14%-ot ugrottak a hosszabb kereskedés során.

Íme a kulcsszámok:

  • Egy részvényre jutó eredmény (kiigazítva): 5,80 dollár a várt 3,57 dollárral szemben a Refinitiv elemzői felmérése szerint
  • Bevétel: 137,4 milliárd dollár a várt 137,6 milliárd dollárral szemben a Refinitiv elemzői felmérése szerint
  • AWS bevétel: 17,8 milliárd dollár a várt 17,37 milliárd dollárral szemben a StreetAccount szerint

A Refinitiv szerint az Amazon az első negyedévben 112 és 117 milliárd dollár közötti bevételre számított, ami alatta marad a 120 milliárd dolláros átlagos becslésnek. Az üzemi nyereség a negyedik negyedévben 3-6 milliárd dollár között mozog.

A negyedik negyedéves árbevétel 9,4%-kal 137,4 milliárd dollárra nőtt. Ez az Amazon első egyszámjegyű növekedési időszaka 2017 óta. Az Amazon a vártnál gyengébb értékesítés és a kiábrándító előrejelzés ellenére is élvezte a befektetők bizalmát.

Az Amazon először hozta nyilvánosságra gyorsan növekvő reklámtevékenységéből származó bevételeit. A hirdetési szolgáltatások éves szinten 32%-kal, 9,7 milliárd dollárra nőttek a negyedév során. Korábban az Amazon a hirdetési bevételeket az „egyéb” üzleti szegmensébe sorolta. „Ez volt az egyéb bevételek nagy része” – mondta Brian Olsavsky, az Amazon pénzügyi igazgatója az újságírókkal folytatott beszélgetés során. „Nagyon örülünk a hirdetés növekedésének. Továbbra is növeli az értéket.”

Míg a reklámozást mindig is az Amazon érintőleges üzletágának tekintették, a cég akkora sikert aratott, hogy reklámdollárokat vonzzon, hogy immár a harmadik helyen áll az Egyesült Államok piacán, a Google és a Facebook mögött. A Google a negyedik negyedévben 61,2 milliárd dolláros hirdetési bevételről számolt be, míg a Facebook 32,6 milliárd dolláros hirdetési bevételt ért el ebben az időszakban.

Az Amazon Rivianon elért nagy nyeresége az elektromos járműgyártó novemberi IPO-jából származik. Az egy részvényre jutó nyereség, beleértve a Rivian nyereséget is, 27,75 dollár volt a negyedévben. A Rivian részvényenkénti ára 78 dollár volt, a cég értéke 66,5 milliárd dollár. A részvény, amikor a legmagasabb értéken jegyezték, 172 dollár fölött volt, de azóta visszaesett körülbelül 60 dollárra. A Rivian részvényei 3%-ot erősödtek a csütörtöki meghosszabbított kereskedés során. Az Amazon, amely több mint 1,3 milliárd dollárt fektetett be a Rivianba, az IPO előtt a cég A osztályú részvényeinek 22,4%-át birtokolta.

Andy Jassy, ​​az Amazon vezérigazgatója, aki tavaly Jeff Bezost követte, azt mondta, hogy a járvány továbbra is kihívásokat jelent. A szűkös munkaerőpiaccal szemben az Amazon tavaly átlagosan 18 dollárra emelte a béreket, hogy elcsábítsa a munkavállalókat, és növelte az ösztönzőket, és egyes piacokon akár 3000 dollár értékű aláírási bónuszt is kínált.

„Ahogy az ünnepek alatt várható volt, magasabb költségeket tapasztaltunk a munkaerő-kínálati hiány és az inflációs nyomás miatt, és ezek a problémák az első negyedévben is fennálltak az omikron miatt” – mondta Jassy. „A rövid távú kihívások ellenére továbbra is optimisták és izgatottak vagyunk az üzlettel kapcsolatban, ahogy kilábalunk a járványból.”

Az Amazon emellett négy év után először megemelte Prime-tagságának árát. A cég közölte, hogy 119 dollárról 139 dollárra emeli éves Prime-tagságának árát. A havi Prime-tagság költsége szintén 12,99 dollárról 14,99 dollárra emelkedik. Az árváltozás az új tagoknál február 18-tól, a jelenlegi tagoknál pedig március 25-től lép életbe.

A vállalat felhőalapú számítástechnikai üzletága az egyik figyelemre méltó fénypont volt. Az Amazon Web Services bevétele csaknem 40%-kal 17,78 milliárd dollárra nőtt, meghaladva az elemzői becsléseket.

Forrás: https://www.cnbc.com/2022/02/03/amazon-amzn-q4-2021-earnings.html