Reagáltak a befektetők a Peloton borzalmas jelentésére
A sportszeretők számára ismerősen csenghet a Peloton vállalat neve. A new york-i központ cég alapvetően sportgépek gyártásával tevékenykedik, de számos egyéb szolgáltatást igyekeznek kiépíteni a fogyasztók legnagyobb örömére. Csütörtökön tette közzé a Peloton azt a gyorsjelentést, amely most a cikk aktualitását is adja. A vállalat a saját fiskális évének, negyedik negyedévét zárta június 30-án, amelyről egy mélyebb betekintést kaphattunk. Elöljáróban érdemesnek tartjuk elárulni, hogy egy egészen rossz jelentésről beszélhetünk, amelyet természetesen a befektetők sem néztek tovább ölbe tett kézzel.
Jelentés részletei
Kezdjük a pozitív dolgokkal: a vállalat bevételei túlmutattak a Refinitiv elemzőinek becslésein. A Q4-ben, összesen 936,9 millió dollár bevétele volt a cégnek, szemben a szakértők által elvárt 927,2 milliós értékével. Ez a tavalyi év hasonló időszakához képest 54%-os növekedés, amely elsőre jónak tűnhet. Ami aggasztó azonban, hogy a növekedés üteme drasztikusan lassult a 2021 Q3-hoz képest, ráadásul úgy, hogy a tavalyi Q4 rendkívül alacsony bázissal szolgált. A lassuló tendencia oka az lehet, hogy májusban a cég visszahívta új futópadjait, amelyből így a tervezettnél jóval kevesebbet értékesítettek.
Ennél jóval tragikusabb tény, hogy a vállalat részvényenként több, mint 1 dollár veszteséget könyvelt el. A Refinitiv elemzői sem számítottak nyereségre ilyen téren, de a becslésük jóval konzervatívabb, 45 centes veszteség volt részvényenként. Ez 313,2 millió dolláros nettó veszteséget jelent, amíg tavaly ilyenkor még 89,1 milliós nettó nyereségük volt. Közben a vállalatnak szembe kell néznie az egyre dráguló nyersanyagárakkal, amíg új szolgáltatásinak egy hatalmas marketing kampányt szánt a cég.
Tőzsde és a jövő
A rossz jelentésnek köszönhetően, a Peloton papírjai nap közben 1,86 százalékot estek. Ezt még további, 5,26%-os zuhanással fejelték meg az after hours során. Ami ennél is szomorúbb, hogy a cég lelombozóan nyilatkozott a közeljövőről is. A következő, saját 2022 Q1-es időszakban, csak 800 millió dolláros bevétellel számolnak. Ez jóval kevesebb, mint a szakértők 1,01 milliárd dolláros becslése. A helyzeten az sem segít, hogy a karanténidőszak elmúltával egyidejűleg, az emberek visszatérnek a konditermekbe otthonukból. A Peloton most áthelyezheti a hangsúlyt az előfizetési rendszeren alapuló szolgáltatásaiba, amellyel hosszútávon magához láncolhatja a fogyasztóit.