2024 november 15

Őrült rally a Snap árfolyamában

Kifejezetten volatilis napokat láthattunk a közösségi médiaplatformok árfolyamában. Csütörtökön a Meta Platforms Inc., a Facebook anyavállalat a vártnál gyengébb negyedéves jelentés hatására több mint 26 százalékot esett. A társaság történelme során még nem volt példa ekkora mértékű értékvesztésre egyetlen nap alatt. A Facebook értéke közel 237 milliárd dollárral csökkent csütörtökön, a Meta Platforms esése magával rántotta a többi közösségi médiaplatformot is.

A Snap Inc. 23 százalékos mínuszban zárta a csütörtöki kereskedési napot, majd a társaság a csütörtöki tőzsdezárást követően publikálta a negyedik negyedéves jelentését. A Snap történelme során először számolt be nyereséges negyedévről, a jó jelentés hatására már a csütörtöki after-marketben látványosan felpattant a részvény, pénteken tovább folytatódott a rally. A Snap a pénteki kereskedési napot végül 58.82 százalékos emelkedést követően 38.91 dolláron zárta, a papír idén még így is 17.27 százalékos mínuszban van, az elmúlt 1 év alatt pedig 33.27 százalékkal csökkent a Snap részvények értéke.

A Snap 1.3 milliárd dolláros árbevételről számolt be, amely éves szinten 42 százalékos növekedést jelent. A Wall Street-i elemzők előzetesen 1.2 milliárd dolláros árbevétellel kalkuláltak. A Snap a tavalyi év egésze során 4 milliárd dolláros árbevételt ért el.

A társaság történelme során először számolt be nyereséges negyedévről, a Snap 22.6 millió dolláros nyereséget ért el 2021 negyedik negyedévében. Ezzel szemben a tavalyi év azonos periódusában még 113.1 millió dolláros veszteségről számolt be a vállalat.

Tavaly a Snap sorozatban veszteséges negyedévekről számolt be, a vártnál gyengébb eredmények hátterében a vállalat szerint az Apple mobilalkalmazásokban történő hirdetésekre vonatkozó új szabályozása állt, amely a vártnál súlyosabban érintette a Snap reklámbevételeit. A Snap elmondása szerint ezen szabályozások még a további negyedévek eredményeit is negatívan érinthetik, 2022 első negyedévére vonatkozóan 1.03-1.08 milliárd dolláros árbevételt becsül a társaság. Az előzetes elemzői várakozások 1 milliárd dollárról szóltak.

A Snap Inc. közösségi média platformja a Snapchat nevű multimédiás üzenetküldő alkalmazás, melyet Evan Spiegel, Bobby Murphy és Reggie Brown, a Stanford Egyetem volt diákjai hoztak létre.  A Snapchat egyik legnagyobb előnye, hogy a képek és üzenetek csak rövid ideig elérhetőek, azt követően eltűnnek és elérhetetlenné válnak.

A Snap elmondása szerint a negyedik negyedév során naponta 319 millió felhasználó használta aktívan az alkalmazást, az elemzők 317 millió aktív felhasználóval kalkuláltak.