Nagyon szeretné elkerülni a magas bírságot a Google
Az Európai Bizottság tavaly indított vizsgálatot annak kivizsgálására, hogy a világ legnagyobb kereső- és videószolgáltatója tisztességtelen előnyhöz juttatja-e magát a digitális hirdetések terén azzal, hogy korlátozza a riválisok és a hirdetők hozzáférését a felhasználói adatokhoz. Az uniós versenyfelügyelet kiemelte a Google azon követelményét, hogy a hirdetőknek a hirdetések YouTube-on történő megjelenítéséhez a hirdetési menedzsert kell használniuk.
A Bizottság azt is vizsgálja, hogy a Google megköveteli-e a hirdetőktől, hogy a YouTube-hirdetések megvásárlásához a Display & Video 360 és a Google Ads szolgáltatásait használják. A YouTube az idei első negyedévben 6,9 milliárd dolláros forgalmat könyvelhetett el. A bizottság és a Google, amely korábban azt mondta, hogy a kiadók és a hirdetők gyakran több technológiát és platformot használnak a hirdetések értékesítéséhez, nem kívánt nyilatkozni. A Google tavaly óta tárgyal a bizottsággal a jogorvoslati lehetőségekről, hogy elkerülje a bírságot, amely elérheti globális forgalmának 10%-át – mondta a Reutersnek tavaly egy, az ügyet ismerő személy.
A vállalatnak azonban a YouTube-on kívül más aggályok orvoslására is többet kell felajánlania ahhoz, hogy megállapodásra jusson, mondták az emberek, hozzátéve, hogy a tárgyalások jó úton látszanak haladni. A brit versenyhatóság, a CMA is vizsgálja a Google hirdetési gyakorlatát. Tavaly a Google 147 milliárd dollár bevételt termelt online hirdetésekből, többet, mint bármely más vállalat a világon, és a hirdetések, köztük a kereső, a YouTube és a Gmail adták a teljes árbevétel és a nyereség nagy részét. A vállalat display vagy hálózati üzletága, amelyben más médiavállalatok a Google technológiáját használják a weboldalukon és alkalmazásaikban megjelenő hirdetések értékesítésére, a bevétel mintegy 16%-át tette ki.