Rendkívüli Hírek:

2024 szeptember 25

Megdőlt az AMC Entertainment látogatottsági rekordja

A világ legnagyobb mozihálózatát üzemeltető AMC Entertainment hétfőn bejelentette, hogy a hétvége során a pandémia kitörése óta nem látott nagyságú volt a termek kihasználtsága, ezáltal megdőlt az AMC látogatottsági rekordja.

A nagyfokú népszerűség részben annak is köszönhető volt, hogy ígéretes filmek kerültek filmvászonra. Amerikában a hétvége legnagyobb sikere a Venom: Let There Be Carnage volt, míg nemzetközi tekintetben a legújabb, 25. James Bond film, a No Time to Die örvendett a legnagyobb népszerűségnek.

Az AMC Entertainment tájékoztatása szerint szeptember 30-a és október 3-a között az Amerikai Egyesült Államokban több mint 2.4 millió ember látogatott el az AMC valamelyik mozijába, míg a világ más tájain összesen 1.4 millióan tették meg ugyanezt. Ez a csütörtöktől vasárnapig tartó időszakra tehát körülbelül 3.9 milliós látogatottsági szinten jelent, melyre nem volt példa tavaly tavasz óta.

A világ legnagyobb mozihálózatának üzemeltetője elmondta, hogy a hétvége új rekordokat döntött a globális látogatottság tekintetében, illetve a belépőjegyekből és az élelmiszer- és italértékesítésből származó bevétel sem volt ilyen magas szinten a gazdaság újraindítása óta. Ez biztató jel lehet arra vonatkozóan, hogy előbb-utóbb az élet visszaáll a pandémia előtti, normális kerékvágásba.

Az AMC napi bevételei utoljára 2020 februárjában mozogtak ilyen magas szinten, még a koronavírus járvány elterjedése előtt.

Adam Aron vezérigazgató korábban arról beszélt, hogy szerinte a magas átoltottság nagyon fontos az AMC és általánosságban az egész moziipar számára. A vezérigazgató azt is hozzátette, hogy az oltóanyagok széles körű rendelkezésre állása miatt az AMC már nem számít olyan mértékű korlátozásokra, mint például tavaly. A menedzsment akkortájt arról számolt be, hogy reményeik szerint a megnövekedett oltási arány következtében több ember jár majd moziba, s úgy néz ki igazuk lett.

Az AMC a híres Reddit fórum, a WallStreetBets által az egyik kedvenc mémrészvénnyé vált az elmúlt időszakban, ennek köszönhetően idén több mint 1600 százalékos pluszban van a részvény.