Még mindig problémát okoz a chiphiány a Li Auto-nak
A kínai elektromos autógyártó, Li Auto második negyedéves eredményei alapvetően rendeben voltak, de úgy tűnik, hogy a vállalat és az EV szektor még mindig nem tudja figyelmen kívüli hagyni a globális chiphiány és a pandémia negatív hatásait.
A befektetők korábban úgy gondolták, hogy 2021 második felére sem a chiphiány, sem a pandémia nem fog már problémákat okozni, azonban úgy fest valószínűleg még 2022-ben is érezhető lesz a hatásuk.
Jó hír a Li Auto részvényeseinek számára, hogy a kínai elektromos autógyártó a vártnál erősebb második negyedéves eredményekről számolt be, a harmadik negyedévre pozitív kilátásokkal bírnak, mivel az elektromos autók iránti igény továbbra is kifejezetten magas.
Rossz hír viszont, hogy a globális chiphiány és malajziai koronavírus helyzet romlása gyártási problémákhoz vezetett. A Li Auto menedzsmentje úgy véli, hogy a versenytársai is ugyanebben a cipőben járnak: nem tudják legyártani az autókat, amíg a szükséges alkatrészek meg nem érkeznek.
„Az iparágat súlyosan értintő félvezető hiány negatív hatással volt a vállalat havi szállítási számaira, a le nem szállított modellek, illetve az új rendelések száma júniusban meghaladta a 10 ezer darabot.” írta Jeff Chung, a Citigroup elemzője kedden.
A rossz híreket nem reagálták túl a befektetők, hétfőn mindössze 1.1 százalékot esett a részvény, ezt követően kedden 6.30 százalékos emelkedést követően 30.86 dolláron zárt.
Chung a problémák ellenére is optimista a részvény jövőjét illetően, 42.50 dolláros célár mellett vételre ajánlja a papírt. Edison Yu, a Deutsche Bank elemzője szintén bullish a Li Autoval kapcsolatosan, azonban nem annyira, mint Chung. Yu 32 dolláros célár mellett tartásra ajánlja a részvényt. A Deutsche Bank elemzője úgy gondolja, hogy a Li értékesítési számai javulnak a gyenge augusztust követően, azonban Yu aggódik, hogy a Li alulmaradhat az EV versenyben. A Li Auto a következő modelljét 2023-ban dobná piacra. A szektor szereplőinek folyamatos újításokkal kellene előrukkolnia, hogy megtartani, illetve bővíteni tudják ügyfélkörüket, jelenleg is látható, hogy túl sok szereplő akarja kiragadni a maga részét az EV szektorból.
Jelenleg az elemzők több mint 80 százaléka vételre ajánlja a Li Auto-t. Az S&P 500 komponensek esetében az átlagos vételre ajánlási arány 55 százalék. A negyedéves jelentés publikálása óta az átlagos elemzői célár körülbelül 1 dollárral, 42 dollárra nőtt.
Idén a Li Auto körülbelül 7 százalékos pluszban van. A részvényesek számára igazi hullámvasút volt az elmúlt időszak, a Li Auto közel 40 százalékot esett a novemberi 52 hetes csúcsáról, míg az elmúlt három hónap során több mint 25 százalékkal nőtt a papír értéke.