Kriptovalutából Ferrari-t? Már lehetséges
Az amerikai Ferrari márkakereskedésekben immáron elfogadják a kriptovalutákat is hivatalos fizetőeszközként.
A Ferrari elkezdte elfogadni a kriptovalutában történő fizetést a sportautóiért az Amerikai Egyesült Államokban. A tehetős vásárlók kérésére az autógyártó hamarosan kiterjesztheti a rendszert Európára is. Erősítette meg a Ferrari marketing és kereskedelmi vezetője a Reutersnek a hétvégén.
A blue-chip vállalatok túlnyomó többsége távol tartotta magát a kriptovalutáktól. Ennek hátterében a szabályozatlanság hiánya és az kritpoeszközök magas volatilitása állt. Az autógyártók közül az elektromos autógyártó-óriás, a Tesla 2021-ben elkezdte elfogadni a Bitcoinban történő fizetést. Azonban Elon Musk vezérigazgató környezetvédelmi aggályokra hivatkozva leállította ezt.
Enrico Galliera, a Ferrari marketing és kereskedelmi igazgatója a Reutersnek elmondta, hogy a kriptovaluták új szoftverek bevezetésével és a megújuló források nagyobb mértékű felhasználásával igyekeztek csökkenteni karbonlábnyomukat.
A Ferrari szerint a döntés a vásárlók igényei miatt született meg. „Számos tehetős ügyfelünk kriptotvalutákba fektetett be jelentős összegeket. Vannak olyan fiatalok, akik a kriptovaluták köré építették a teljes vagyonukat. Mások hagyományos befektetők, akik diverzifikálni akarták a portfóliójukat.”
„Ez a lépés segíteni fog nekünk felvenni a kapcsolatot azokkal az emberekkel, akik nem feltétlenül a mi ügyfeleink, de megengedhetnek maguknak egy Ferrarit.” – indokolták a döntést. „Az árak nem változnak, nincsenek díjak, nincsenek pótdíjak, ha kriptovalutákaon keresztül fizet valaki.”
Kapósak a Ferrari modelljei
Galliera azt nem közölte, hogy a Ferrari hány autó eladására számít a kriptón keresztül. Elmondta, hogy a vállalat megrendelési portfóliója erős. „2025-ig teljesen le van foglalva a kapacitásunk.”
A Ferrari az idei év első felében több mint 1800 autót szállított az amerikai régióba. 2022-ben pedig összesen 13 200 autót adtak el. A legolcsóbb Ferrari modellek ára is több mint 200 000 eurónál kezdődik. Az autógyártó azt tervezi, hogy a jövő év első negyedévére kiterjeszti a „kriptoprogramot” Európára, majd más régiókra is, ahol a kriptovalutákat legálisan elfogadják. Kína például jelenleg biztosan kimarad a szabályozói környezete miatt.
Forrás: CNBC
Borítókép forrása: www.shutterstock.com