Rendkívüli Hírek:

2024 szeptember 24

Könnyebb autóhitelhez jutni, mint korábban

Az elmúlt időszakban a globális chiphiány következtében az autógyártók az előzetesen tervezettnél csak kevesebb járművet tudtak legyártani, ennek következtében az autószalonok készlete alacsony szintre húzódott vissza, a várakozási idő és az árak pedig megnőttek. Ebben a környezetben nem egyszerű megtalálni a minden szempontból ideális autót, azonban azon amerikai fogyasztóknak, akiknek ez sikerül, most könnyebben juthatnak autóhitelhez, mint korábban.

A Cox Automotive szerint szeptemberben 5.5 százalékkal könnyebben lehetett hitelekhez jutni, mint tavaly ilyenkor. Általánosságban elmondható, hogy a szegmensben a hitelhozzáférés majdnem visszatért a járvány előtti szintekre.

Ez azonban nem azt jelenti, hogy megoldódtak a problémák. Az autókereskedések készletei továbbra is történelmi mélyponton vannak. Az autógyártókat továbbra is sújtja a chip és alkatrészhiány. Jelenleg úgy néz ki, hogy a chiphiány még 2022-ben is problémákat fog okozni. Az AlixPartners szerint a globális chiphiány következtében 210 milliárd dolláros bevétel úszott el az autógyártók elől, a gyártók a tervezettnél mintegy 7.7 millió darabbal kevesebb járművet tudnak csak legyártani.

Az autószalonok is nehéz helyzetben vannak. A korábbi években látott árkedvezmények helyett más fajta akciókkal igyekeznek megfogni a vásárlókat. Az elmúlt időszakban népszerűvé vált, hogy árengedmény helyett inkább különféle tartozékokat adnak ajándékba az autó mellé.

A chiphiány negatív hatásainak következtében megnőtt az új autók ára, ennek hatására a használtautó-piacon is megnőtt a kereslet, majd az árak itt is az égbe szöktek. Szeptemberben 225 ezer darab használt autó cserélt gazdát Amerikában, ami 2 százalékos emelkedést jelent augusztushoz képest, és 1 százalékos javulást tavaly szeptemberhez képest.

A használt autók átlagosan 25 százalékkal drágultak mindössze egy év alatt, átlagáruk augusztus végén átlépte a 26 ezer dollárt.

David Mericle, a Goldman Sachs vezető közgazdásza szerint a használt autók magas ára azonban hosszú távon nem tartható fent, „az emberek nem fizetnek korlátlan ideig annyi pénzt használt autókért, mint újakért.”

Forrás: Autotrader