Kezd felpörögni a turizmus – jót jelentett az Airbnb
Az Airbnb a keddi tőzsdezárást követően az előzetesen vártnál alacsonyabb mértékű részvényenkénti veszteségről és az előzetesen becsültnél magasabb első negyedéves árbevételről számolt be. A turizmus kezd felpörögni, a szállásfoglalások száma először lépte túl a pandémia előtti szintet, mozgalmas nyár előtt állhatnak az érintett vállalatok.
Az Airbnb kedden hozta nyilvánosságra az első negyedéves jelentését. A társaság árbevétele tavalyhoz képest 70 százalékkal nőtt meg, 1.51 milliárd dolláron alakult. Az Airbnb 18.8 millió dolláros, részvényenkénti 3 cent nettó veszteségről számolt be. Az előzetes elemzői várakozások 1.45 milliárd dolláros árbevételről és részvényenkénti 25 cent veszteségről szóltak.
Az Airbnb elmondta, hogy a 2021-ben elkezdődött kezdetben lassú ütemű felépülés 2022 első negyedévére felpörgött, a szállásfoglalások száma először haladta meg a pandémia kitörése előtti szinteket. Az Airbnb különösen erős nyarat prognosztizál, historikus adatok alapján a negyedik negyedév is erősnek ígérkezik. A második negyedévre vonatkozóan az Airbnb 2.03-2.13 milliárd dolláros árbevételt becsül, a Wall Street-i elemzők nem ennyire optimisták, a konszenzusos elemzői becslés 1.97 milliárd dolláron alakult.
Az Airbnb a keddi kereskedési napot 5.09 százalékos csökkenést követően 145.00 dolláron zárta. A vártnál jobb első negyedéves jelentés közzétételét követően a keddi after-marketben több mint 5 százalékos pluszba fordult a részvény. Az Airbnb árfolyama viszonylag jól viselte az elmúlt időszakban megfigyelhető globális pesszimizmust, 2022-ben 12.91 százalékos mínuszban van a papír.
Mindenképpen jó jelnek számít a turizmus felpörgése, a koronavírus következtében teljesen megváltozott az életünk. Ha lassan is, de úgy tűnik, hogy az élet egyre több területén térhet vissza minden a normális kerékvágásba. Mozgalmas hónapok előtt állhat a szektor.
Borítókép forrása: www.shutterstock.com