2025 július 31

Kemény vita az arcfelismerésről – Szenátorok, légitársaságok tiltakoznak

A nagyobb amerikai légitársaságokat, utazási irodákat és repülőtereket képviselő csoportok arra kérték a szenátust, hogy utasítsa el azt a törvényjavaslatot, amely korlátozná a Közlekedésbiztonsági Hivatal (Transmission Security Administration) azon jogát, hogy arcfelismerő szoftvert használjon a biztonsági ellenőrzőpontokon.

Arcfelismerés – Transmission Security Administration

A szenátus kereskedelmi bizottsága ma tárgyalja a törvényjavaslatot, amely megvédené az amerikaiak azon lehetőségét, hogy kimaradjanak a TSA arcfelismerő szűréseiből a repülőtereken. Megakadályozná az utasadatokkal való visszaélést.

Az American Airlines, az United Airlines, a Delta Airlines, a Southwest Airlines és mások, az US Travellel és két repülőtéri csoporttal együtt, egy – a Reuters hírügynökség által látott levélben – ellenezték a törvényjavaslatot. Mondván, hogy az „jelentősen megnövelheti a várakozási időt. Azáltal hogy lelassítja a személyazonosság-ellenőrzést minden repülőtéri biztonsági ellenőrzőponton”.

A törvényjavaslat két kezdeményezője, Jeff Merkley demokrata és John Kennedy republikánus szenátor, nem reagált azonnal a megkeresésre. „A TSA számtalan törvénytisztelő amerikait vet alá túlzott arcfelismerő szűrésnek utazás közben, megsértve az utasok magánéletét. Anélkül, hogy egyértelművé tenné, hogy ki és mi is motiválja az ellenőrzést” – nyilatkozta Kennedy májusban.

Merkley ugyanekkor azt mondta: „az emberek nem akarnak egy országos megfigyelőállamot. De pontosan erre vezet minket a TSA ellenőrizetlen arcfelismerő technológia terjeszkedése. ”A törvényjavaslat korlátozná a TSA jelenlegi jogkörét a biometrikus adatok és az arcfelismerő technológia használatára.

A TSA-nak kötelező lenne biztosítania az utasok számára a személyazonosságuk arcfelismerés nélküli ellenőrzésének lehetőségét. És megtiltaná, hogy azokat az utasokat, akik nem szkennelik be az arcukat, diszkriminatív bánásmódban részesítsék. „A TSA biometrikus adatok használatának korlátozása visszalépés a nemzetbiztonságunk szempontjából” – mondták a légitársaságok és mások. Hozzátéve, hogy „ez megakadályozná a TSA-t abban, hogy a technológiai automatizálás révén hatékony személyzeti munkát végezzen.

Akadályozhatja a légiközlekedési innovációt

Azáltal, hogy a tisztviselők közötti interakciókat írja elő – ami arra kényszeríti a TSA költségvetésének 75%-át, hogy továbbra is a személyzeti ellátásra, és ne a technológiai beruházásokra összpontosítson”. A légitársaságok azt is közölték, hogy ez akadályozhatja a légiközlekedési rendszer innovációit, például az automatizált e-kapukat és a TSA PreCheck érintésmentes azonosítóját, és „túlterhelő és kaotikus környezetet teremthet minden repülőtéri biztonsági ellenőrzésnél”.

Legnézettebb Tartalmak

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.