Így veszítette el versenyelőnyét a Netflix
A 2002-es tőzsdére lépés óta a vállalat és az előfizetésen alapuló üzleti modellje a szerény kezdetektől, a DVD-posta kölcsönzési szolgáltatástól kezdve a streaming óriásvállalatig, amivé vált, azonnali sikert aratott az ügyfelek körében. Bár a teljes előfizetői bázist tekintve a Netflix közel 220,7 millió előfizetővel még mindig uralja a streamingszolgáltatókat, a Disney+ a 2019-es indulás óta 152,2 millióval felzárkózik.
A Netflix 2022. július 19-én jelentette be a második negyedéves eredményét. A vállalat felülmúlta a várakozásokat, de a kritikus előfizetőszám növekedése terén a becslések szerint 970 ezer előfizetőt veszített. Ez jobb volt, mint a 2 milliós előre jelzett veszteség, de kedvezőtlenül hasonlított a rivális Disney+-hoz, amely 14,4 millió új előfizetőt szerzett a legutóbbi negyedévben. Miközben a Netflix veszteségeket szenved el hatalmas előfizetői bázisán, a bevételt a régóta fennálló üzleti modelljének megváltoztatásával, reklámok bevonásával és a jelszómegosztás visszaszorításával igyekszik előteremteni.
Forrás: https://www.cnbc.com/2022/09/28/netflix-is-losing-the-streaming-war-amid-disneys-rapid-growth-.html