Gyengélkedtek a Mickey Mouse-sok
Az amerikai nagyvállalat az október 2-ával zárult három hónapban 18,53 milliárd dollár bevételre tett szert, ami 26 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 14,71 milliárd dollárt. Elemzők nagyobb bevételre, 18,79 milliárd dollárra számítottak. Az adózás utáni nyereség 160 millió dollár volt, szemben az egy évvel korábbi 710 millió dollár veszteséggel. Az egy részvényre jutó nyereség higított értéke egyszeri tételek nélkül számolva 37 centre rúgott, míg elemzők 51 centre számítottak az egy évvel korábbi 20 centes veszteség után. A vállalat streamingszolgáltatása, a két éve elindított Disney+ 2,1 millióval, 118,1 millióra növelte előfizetőinek számát, ami azonban jócskán elmarad az elemzők által várt 126,19 milliótól. A fő vetélytárs, a Netflix 4,38 millióval, 213,6 millióra tudta gyarapítani előfizetőinek táborát a harmadik negyedévben. A csalódást keltő eredményeket a Disney azzal magyarázta, hogy az üzletmenetet továbbra is rontják a koronavírus-járvány következményei – közölte a távirati iroda.
A forgatásokban tapasztalt késedelmek és a kevesebb filmpremier azt eredményezte, hogy az új tartalmak szűkösek voltak. Ráadásul az ESPN sportcsatornánál folytatódott az előfizetők lemorzsolódása. A szerdai tőzsdezárás után közzétett, csalódást keltő gyorsjelentés hatására jelentősen csökkent a Disney árfolyama. A New York-i tőzsde nyitása előtt fél órával 6,22 százalékos mínuszban, 163,60 dolláron forogtak a részvények az elektronikus kereskedésben. Az elmúlt 52 hétben 134,1 és 203,02 dollár között mozgott az árfolyam. A vállalat piaci tőkeértéke 317 milliárd dollárra rúg.