Felpattanás a 126 milliárd dolláros esést követően a Tesla árában
A keddi súlyos esést követően szerdán felpattant a Tesla árfolyama, ledolgozva ezzel a keddi beszakadás csekély részét.
Kedden súlyos, 12.8 százalékos mínuszban zárt a Tesla, az esés mértékét jól szemlélteti, hogy a hét első két kereskedési napja során ezzel mintegy 126 milliárd dollárral csökkent a Tesla piaci kapitalizációja. Szerdán több mint 4.5 százalékos pluszban is járt a Tesla, a szerdai kereskedési napot végül 0.58 százalékos emelkedést követően 881.51 dolláron zárta az EV gyártás úttörője, ezzel megszakadt a 3 napja tartó veszteségsorozat.
A Tesla gyengén kezdte az évet, február végéig a csökkenő tendencia dominált a részvény árfolyamában, azonban február 24-ei lokális, 700 dolláros mélypontjáról több mint 60 százalékot pattant fel a Tesla, azonban azóta az április 5-ei 1152.87 dolláros csúcsáról már több mint 23 százalékot esett vissza. Idén 16.59 százalékos mínuszban van a papír.
Az eladási hullám hátterében olyan félelmek állhatnak, melyek szerint Elon Musk vezérigazgató a Twitter felvásárlását követően nem tud majd annyi időt és pénzt a Teslára fordítani, egyesek attól tartanak, hogy ismét részvény eladásba kezdhet a vezérigazgató. Április 14-én, amikor Musk bejelentette, hogy megvásárolná a Twittert, részvényenként 54.2 dollárért (összesen 44 milliárd dollárért) közel 8 százalékos mínuszba fordult a Tesla. A Twitter a szerdai kereskedési napot 2.09 százalékos csökkenést követően 48.64 dolláron zárta, 10.26 százalékkal az 54.2 dolláros felvásárlási ajánlat alatt, amely azt sugallhatja, hogy a befektetők kételkedve figyelik Musk lépését.
Sok Wall Street-i elemző azonban úgy gondolja, hogy Elon Musk képes lesz sikeresen vezetni a Teslát, Twittert és a Space X-et is. Dan Ives, a Wedbush elemzője szerint a Twitter felvásárlása rövid távon negatív hatással lehet a Tesla árfolyamára, az elemző szerint azonban hosszú távon nem lesz befolyásoló tényező.
Tarolt az első negyedévben a Tesla.
A múlt héten a Tesla az előzetesen vártnál erősebb első negyedéves eredményeket közölt, az autógyártó 18.6 milliárd dolláros első negyedéves árbevételről számolt be, amely a 2021 azonos periódusában látott 10.39 milliárd dolláros árbevételhez képest közel 80 százalékos növekedést jelent. Az EV gyártó 3.2 milliárd dolláros, részvényenkénti 2.86 dolláros nyereségről számolt be. Az egy részvényre jutó korrigált eredmény 3.22 dolláron alakult, a FactSet adati szerint az előzetes elemzői várakozások 17.85 milliárd dolláros árbevételről és 2.26 dolláros korrigált nyereségről szóltak.
2022 első negyedévében 310 048 darab elektromos Tesla modell talált gazdára, ami éves szinten közel 70 százalékos növekedést jelent. Az előző negyedévhez képest is jobban teljesített az autógyártó, 2021 utolsó negyedévében durván 309 ezer darab járművet szállított le a Tesla. Az elemzők előzetesen azonban 325 ezer darab szállítást prognosztizáltak az első negyedévben.
Elon Musk vezérigazgató korábban a „különösen nehéz” jelzővel illette az év első negyedévét. A negyedév során az orosz-ukrán háború, valamint a koronavírus következtében kialakult ellátási lánccal kapcsolatos problémák és a nyersanyagok árfolyamában látott óriási mértékű drágulás jelentős fejtörést okozott az EV szektor szereplőinek, azonban úgy tűnik, hogy semmi sem tudja megállítani a Teslát.
Mozgalmas napok a szektorban:
A Tesla ellen versenyző General Motors tegnap vegyes negyedéves eredményekről számolt be, az autógyártó-csoport árbevétele ugyan növekedett tavalyhoz képest, azonban nem olyan nagy mértékben, mint ahogyan azt a Wall Street előzetesen becsülte.
A Ford a szerdai tőzsdezárást követően közölt az előzetesen vártnál erősebb első negyedéves eredményeket.
A Lucid nagyszabású európai és ázsiai terjeszkedési terveket közölt, emellett a Lucid arról is beszámolt, hogy már fejleszti a Lucid Air legújabb, még erősebb változatát. A csúcskategóriás Tesla Model S Plaid ellen szánt Air akár 1600 lóerős is lehet. A Lucid idővel komoly versenytárssá válhat a Tesla számára.
Borítókép forrása: https://www.shutterstock.com/