Ezért nem szárnyal a Boeing
A gyártó havonta átlagosan 31 darabot gyárt a Max repülőgépből, és Calhoun szerint a Boeing ennek az aránynak a stabilizálására fog összpontosítani, mielőtt növelné a termelést. „Majd emeljük az árakat, ha emeljük, de az ellátási lánc még nem áll készen erre”. Calhoun nem sokkal azután beszélt, hogy a Boeing bejelentette, hogy a Delta Air Lines legalább 100 darab 737 Max-10-es repülőgépet rendelt, ami a légitársaság első nagyobb beszerzése a cégtől több mint egy évtizede. A szállítások a tervek szerint 2025-ben kezdődnek.
Calhoun szerint a repülőgépgyártás hosszabb távú korlátozását a hajtóműgyártók, például a General Electric és a Raytheon Technologies Pratt & Whitney egységének hajtóművei jelentik. Szerinte ez valószínűleg a következő 18 hónapban is fennmarad. „Nagyon nehéz a helyzet” – mondta Greg Hayes, a Raytheon vezérigazgatója hétfőn. Hozzátette, hogy a szakképzett munkaerőt a legnehezebb beszerezni: „Sok mindent nem tudunk elvégezni, mert nincsenek meg az emberek”. Hayes elmondta, hogy arra számít, hogy az ellátási lánc és a munkaerőhiány kihívásai 2023 végéig vagy 2024 elejéig tartanak majd. A Boeing a tervek szerint július 27-én számol be a második negyedév eredményeiről.