Esésben az EV szektor, 8.5 százalékos mínuszban zárt a Tesla
A Lucid, a NIO, a Tesla és más EV gyártók részvényei is meredek esésbe kapcsoltak tegnap, miután a Jefferies elemzői csökkentették a 2022-2023-ra vonatozó EV eladások számáról szóló becslését.
Az elemzők csütörtökön arról számoltak be, hogy várakozásaik szerint 2022-ben összesen 8.7 millió elektromos jármű talál gazdára, a korábbi becslések 9 millióról szóltak. 2023 kapcsán is negatívan módosították a várakozásaikat, 11.5 millió EV eladást prognosztizálnak a jövő évre vonatkozóan, míg a korábbi becslés 11.8 millióról szólt. A becslések negatív módosításának hátterében az elemzők szerint „az előzetesen vártnál lassabb piaci felépülés az amerikai, az európai és a kínai piacokon” áll.
Mindenesetre a Jefferies elemzői szerint az elektromos autók iránti kereslet „továbbra is erős” marad. Az elemzők becslése szerint 2025-re a globális EV eladások száma elérheti a 25 milliót, míg 2030-ra akár az évi 36 milliós szintet is átlépheti.
Esésben a szektor
A Tesla 8.54 százalékos visszaesést követően 639.3 dolláron zárta a csütörtöki kereskedési napot, ezzel idén 39.5 százalékos mínuszban van az EV gyártás úttörője. Az elmúlt 1 év alatt 5.69 százalékkal nőtt meg a Tesla részvények értéke. Az infláció következtében a Tesla csütörtökön egyes modelljeinek a listaárát is megemelte.
A Lucid árfolyamában 11.24 százalékos beszakadást láthattunk tegnap, az EV gyártó startup idén értékének közel 60 százalékát elveszítette. A Rivian 9.15 százalékos esést szenvedett el a hét negyedik kereskedési napján, 2022-ben 74.52 százalékos mínuszban van a papír.
A kínai EV gyártók közül a Li Auto 2.12 százalékos mínuszba fordult tegnap, a NIO 4.62 százalékot esett csütörtökön, míg az XPeng 4.96 százalékos mínuszba bukott.
Korábbi cikkünkben mi is megírtuk, hogy az EV gyártó startupok modelljei iránt egyre nagyobb a kereslet mértéke, azonban a jelenlegi piaci környezetben még a jó hírek ellenére sem tudnak tartós emelkedést felmutatni az érintett részvények. Az egyre csak növekvő infláció, a kamatemelések sorozata, a globális alkatrész- és chiphiány, valamint az orosz-ukrán konfliktus is kifejezetten negatív hatással van a globális autóiparra.
Borítókép forrása: www.shutterstock.com