Drágább kávé a menő, rekordnegyedév a Starbucks-nál
A Starbucks a tegnapi tőzsdezárást követően hozta nyilvánosságra negyedéves eredményeit, amely felülmúlta az előzetes elemzői várakozásokat. A vállalat tájékoztatása szerint stabilan nő a forgalom, a Starbucks kávéházak látogatottsági szintje a negyedév során megközelítette az utoljára 2019-ben látott értékeket.
A Starbucks árbevétele rekordmagasan, 8.41 milliárd dolláron alakult, ez éves szinten 3.3 százalékos növekedést jelent. A Starbucks szerint a rekordmagas árbevétel annak köszönhető, hogy a fogyasztók (első sorban az amerikai fogyasztók), többet költenek, a drágább italokat részesítik előnyben. Az árak éves szinten 6 százalékkal drágultak meg, a Starbucks egyelőre nem tervez további áremeléseket.
A kávéházlánc nettó nyeresége 878.3 millió dolláron alakult, ami 50.2 százalékos visszaesést jelent éves szinten. Az egy részvényre jutó nyereség 0.81 dolláron alakult. Az előzetes elemzői várakozások részvényenkénti 72 cent nyereségről, valamint 8.31 milliárd dolláros árbevételről szóltak.
A Starbucks a negyedév során 763 új vendéglátóhelyet nyitott meg globálisan, ezzel a negyedév végén összesen 35 711 Starbucks kávéház működött a világban.
A Starbucks részvényei a tőzsdezárást követő aftermarketben több mint 2 százalékos pluszba fordultak a vártnál jobb negyedéves jelentés hatására.
Forrás: CNBC