2024 november 15

Az előzetesen vártnál gyengébb negyedévet zárt a Ford

A Ford a csütörtöki tőzsdezárást követően publikálta a negyedik negyedéves jelentését, amely a globális chiphiány következtében némileg gyengébben alakult, mint ahogyan azt a Wall Street előzetesen várta. 2022-re vonatkozóan az autógyártó egy konzervatív iránybecslést közölt. A részvény már a pénteki pre-market során is negatív tartományba fordult, pár perccel a tőzsdenyitást követően már több mint 10 százalékos mínuszban járt a papír.

A Ford Motor Company részvényenként 26 cent korrigált nyereségről számolt be, a negyedik negyedév során az autógyártó működési bevétele 2 milliárd dolláron, a Ford árbevétele 5 százalékos növekedést követően 37.7 milliárd dolláron alakult. A Wall Street-i elemzők előzetesen 45 centes korrigált nyereséget, 2.8 milliárd dolláros működési bevételt és 34.5 milliárd dolláros árbevételt prognosztizáltak.

A Ford 2022-re vonatkozóan 12 milliárd dolláros működési árbevételt becsül, amely összhangban van az elemzők konzervatív becsléseivel.

A vártnál gyengébb negyedéves jelentést hatására azonban több elemző is leértékelte a Fordot. A Deutsche Bank elemzője Emmanuel Rosner korábbi 24 dolláros célárát 21 dollárosra csökkentette. Az elemző szerint a Ford 2022-es iránybecslése túl „agresszív”.  Az RBC elemzője Joseph Spak a korábbi 26 dolláros célárát 22 dollárosra csökkentette. Mindkét elemző tartásra ajánlja a Ford részvényeit. A Benchmark elemzője Mike Ward továbbra is optimista, 29 dolláros célár mellett vételre ajánlja a Fordot.

A globális autóipart a chiphiány 2021-ben kifejezetten súlyosan érintette.  John Lawler az autógyártó CFO-ja szerint a chiphiány enyhüléséig akár egészen 2022 második feléig várni kell.

A Ford egyre nagyobb hangsúlyt fektet az elektromos autózásra. Jim Farley vezérigazgató elmondása szerint az elektromos Mustang Mach-E, az F-150 Lightning és az E-Transit modellekre jelenleg több mint 275 ezer foglalás érkezett, „az előrejelzéseink szerint 2030-ra tízből legalább négy eladott Ford modell elektromos hajtású lesz, reményeink szerint 2024-re a Ford már éves szinten 600 ezer darab elektromos járművet fog legyártani”. A Ford már korábban bejelentette, hogy 2025-ig összesen 30 milliárd dollárt költene EV-k fejlesztésére. A Bloomberg legfrissebb értesülése szerint az autógyártó mindezen felül még további 20 milliárd dollárt költene arra, hogy minél gyorsabban tudjanak újabb elektromos modelleket kifejleszteni. A Ford Jim Farley vezérigazgató érkezése óta indult el igazán a jó úton, a vezérigazgató érkezését követően a Ford is belépett az EV versenybe, és egyre meghatározóbb szereplővé válik a szektoron belül.

Forrás: Barron’s