
Árrobbanásból profitrobbanás – Megugrott a Coca-Cola nyeresége
Megugrott a Coca-Cola nyeresége a második negyedévben. Csökkentek ugyan az eladások, de a vállalat áremelésekkel kompenzálta a visszaesést, és 58 százalékos profitnövekedést ért el. Az amerikai üdítőital-óriás a legfontosabb piacain is növekedést könyvelhetett el, ezzel felülmúlva az elemzői várakozásokat.

A Coca Cola az eladás csökkenés ellenére nyereséget ért el az idei negyedévbe. Forrás: Unsplash
Lenyűgöző nyereséget hozott a Coca-Cola második negyedéve
A Coca-Cola Company ma közzétette az idei év második negyedévi eredményeit. A világ legnagyobb üdítőital-gyártója, a Coca‑Cola, a 2025 Q2-ben 3,81 milliárd dolláros adózott eredményt ért el, ami 58 százalékos növekedés az előző évhez képest. Nagyobb az egy évvel korábbi 2,41 milliárd dollárhoz. Az egyszeri tételek nélküli részvényenkénti nyereség pedig 87 cent lett, amely meghaladta az elemzői várakozásokban szerepelt 83 centet.
A nettó árbevétel mindössze 1 százalékkal nőtt 12,54 milliárd dollárra, szemben az elvárt 12,6 milliárddal – számolt be az eredményről a vállalat.
A vállalat organikus bevétele azonban 5 százalékkal emelkedett, köszönhetően a hatékony árstratégiának.
„A második negyedévben változó külső környezet közepette rendszerünk azon képessége, hogy egyszerre tudott fókuszált és rugalmas maradni, lehetővé tette számunkra, hogy az év első felében a kitűzött úton maradjunk” – mondta James Quincey, a Coca-Cola Company elnök-vezérigazgatója
A bevételek alakulása régiók szerint
A Coca-Cola bevétele az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet, Afrika) 5 százalékkal, Észak-Amerikában, illetve az ázsiai és csendes-óceáni térségben 3-3 százalékkal nőtt. Latin-Amerikában ugyanakkor 4 százalékkal csökkent a bevétel, főként a volumen csökkenése miatt.
Az európai piacon a szénsavas víz, kávé és tea kategóriák is hozzájárultak a növekedéshez, míg Latin‑Amerikában a kereslet visszaesett.
A szénsavas üdítőitalok eladásai egy százalékkal csökkentek, míg a gyümölcslevek, tejtermékek és növényi alapú italoké 4 százalékkal estek. A vizek, sportitalok, kávék és teák eladása stagnálóban van éves szinten.
Drágább, kevesebb – fogyasztási trend és volumenek
Globálisan egy százalékkal csökkent a termékek mennyisége (unit case volume) .A gynegülés Latin‑Amerikában mínusz 2 százalék volt. Ázsiában is esett mínusz 3 százalékkal és Észak‑Amerikában is 1 százalékkal.
Ugyanakkor az árak 6 százalékkal emelkedtek, ami teljesen ellensúlyozta a volumen‑vesztesége.
Különösen a Coca‑Cola Zero Sugar produkált kiugró eredményt és 14 százalékkal nőtt az eladása. Ez az eredmény igazolja, hogy a fogyasztók egyre tudatosabbak.
Trump kampány, árpolitika és reformtermékek
Donald Trump amerikai kampányának hatására a Coca‑Cola bejelentette a mai napon, hogy valódi nádcukros üdítő is érkezik az USA‑ban. Ez a múlt héten megjelent „Make America Healthy Again” programra a válasz.
Bár ez növeli a gyártási költségeket, mivel így magasabb a cukor ára, a vállalat megőrzi árazási rugalmasságát.
Az alumíniumtarifák emelkedése is megdobta a költségeket, ám ez kezelhető mértékű a vállalat kommunikációja szerint.
A vállalat frissítette 2025‑ös EPS‑célját 3 százalékra, a korábbi 2-3 százalékról. A pénzügyi vezetés fenntartja a 5–6 százalék organikus árbevétel növekedési tervét. Hátrányt jelenthet viszont a gyenge valutaárfolyamok, a regulációs kockázatok (GLP‑1 készítmények hatása, cukorszabályozások).
Hatalmas profit, de fogyasztáscsökkenés is jól látható
A Coca‑Cola második negyedéve egy klasszikus esete annak, amikor a magasabb árak ellensúlyozni tudják a fogyasztás visszaesését. A nyereség 58 százalékos emelkedése mögött ez áll. A vállalat stabilizálódni látszik, és erős árképzési stratégia mentén halad.
Ugyanakkor a csökkenő volumenszámok főleg a feltörekvő piacokon arra utalnak, hogy a gyors árprofilozás nem tartható fenn korlátlanul. Az új termékek (pl. nádcukros változat) és az erősebb EFOSZ („Share a Coke”) kampányok révén a márka próbál reagálni a fogyasztói elvárásokra.
Befektetési szempontból a stabil stratégia és az erős cash flow kedvező, de a volumenéhség visszaesése a kockázatok között szerepel. Az elemzők 1 százalék körüli árbevétel‑növekedést és várhatóan 3 százalék EPS emelkedést várnak az év végére.
Címlapkép forrása: Unsplash
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.