A válság előtti szinten a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Júniusban 127,3 pontra emelkedett a májusi 120,0 pontról a Conference Board fogyasztói hangulatindexe a várt 119,0 pont helyett. A májusi értéket 117,2 pontról módosította 120,0 pontra a CB, így a 119,0 pontos júniusi becslés is növekedési várakozás volt. A mostani júniusi értéknél magasabban legutóbb a koronavírus válság által még nem érintett utolsó hónapban, 2020 februárjában állt a mutató értéke, 132,6 ponton. A következő hónapban, 2020 márciusában 118,8 pontra, majd áprilisban 85,7 pontra csökkent az index. Száz pont feletti értéket tavaly szeptemberben és októberben ért el az index, 101,3 és 101,4 pontot, majd ismét csökkent. Száz pont fölé az idén márciusban tért vissza ismét az érték. A 100 pont az 1985-ös állapotot jelzi. A fogyasztók aktuális helyzetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató, ami magában foglalja az üzleti környezet és a foglalkoztatási helyzet megítélését is, a májusi 148,7 pontról 157,7 pontra emelkedett júniusban. A rövid távú, hat hónapra előre tekintő jövedelmi, üzleti és foglalkoztatási várakozásaikat számszerűsítő mutató 107,9 pontra emelkedett az előző havi 100,9 pontól. https://www.conference-board.org/data/consumerconfidence.cfm |