A jelszómegosztások korlátozása után továbbra is emelkedik a Netflix-előfizetők száma
A Netflix jelszómegosztásainak felszámolásával májusban hatályba lépett szigorítása, valamint a júniusi rekordszámú regisztrációt követő visszaesés ellenére is emelkedik a legnagyobb streamingszolgáltató előfizetőinek a száma – közölte az Antenna piackutató cég.
„A szeretet az, ha megosztod a jelszavad” – posztolta a Netflix 2017-ben az akkor még Twitter néven ismert X közösségi oldalon, a profilmegosztás korlátozásának tavalyi bejelentése viszont már arra utalt, hogy a vállalat új bevételi források után néz a telítődő piacon. Az elmúlt években az új előfizetők megnyerése és a régiek megtartása is nehéz feladattá vált a Netflix számára, mivel a felhasználók ma már számos más cégóriás – többek között a Walt Disney, az Amazon és a Warner Bros – streamingszolgáltatásai között válogathatnak. Noha amerikai tőzsdei szakemberek szerint a fiókmegosztás megállíthatja az előfizetők számának emelkedését, a Netflixnek sikerült újra felpörgetnie felhasználóinak létszámát. A cég új előfizetőinek száma júniusban több mint a kétszeresére bővült, majd a következő hónapban 25,7 százalékkal csökkent, a júliusi 2,6 millió új regisztráció azonban összességében emelkedést jelent a szokásoshoz képest – közölte az Antenna.
Az elemző cég adatai szerint a júliusban regisztrált felhasználók mintegy 23 százaléka választotta az olcsóbb, reklámokkal támogatott Netflix-csomagot – ez a legmagasabb arány a csomag novemberi bevezetése óta -, ami négy százalékos növekedést jelent az egy hónappal korábbi adatokhoz képest. A vállalat becslése szerint több mint százmillió háztartásban osztottak meg regisztrációs adatokat a barátok és a családtagok körében. Elemzők szerint ebből mintegy 50 millió felhasználó hozhat létre saját fiókot.