2024 november 18

A Google is az Apple sorsára jut?

A Google bejelentette, hogy új, az adatvédelemre összpontosító helyettesítéseket fejleszt hirdetési azonosítójához, egy egyedi karaktersorozathoz, amely azonosítja a felhasználó eszközét. Az okostelefonokban található digitális azonosítók gyakran segítenek a reklámtechnológiai cégeknek nyomon követni és megosztani a fogyasztókkal kapcsolatos információkat.

A változtatások olyan nagy cégeket érinthetnek, amelyek a felhasználók alkalmazáson keresztüli nyomon követésére támaszkodtak, mint például a Meta. Az Apple kiigazításai például különösen súlyosan érintették Metát. A Meta a hónap elején azt mondta, hogy az Apple adatvédelmi változtatásai mintegy 10 milliárd dollárral csökkentik a közösségi média vállalat idei árbevételét. Ez a hír hozzájárult ahhoz, hogy egyetlen nap alatt 232 milliárd dollárt vesztett a vállalat a piaci értékéből.

Ám miközben a Meta harcolt az Apple változtatásai ellen, támogatásának adott hangot a Google által az adatvédelmi változtatások végrehajtására irányuló szándékkal kapcsolatban. „Bátorító látni ezt a hosszú távú, együttműködésen alapuló megközelítést a Google személyes adatait védő, személyre szabott hirdetéseihez” – mondta Graham Mudd, a Facebook termékmarketing-, hirdetés- és üzletágának alelnöke a Twitteren. „Várjuk a velük és az iparággal folytatott további együttműködést a magánélet-javító technológián az iparági csoportokon keresztül.”

A Google azt mondta, hogy a következő két évben továbbra is támogatja a jelenlegi azonosítókat, ami azt jelenti, hogy más cégeknek lesz idejük a változtatások végrehajtására. A Facebook és más cégek bírálták az Apple-t az App Tracking Transparency funkció bevezetése miatt, amely csökkenti a célzási képességeket azáltal, hogy korlátozza a hirdetők számára az iPhone felhasználói azonosítók elérését. Ezzel a változtatással a felhasználók egy felugró ablakot kaptak, amely lehetővé tette számukra, hogy megakadályozzák, hogy az alkalmazások hirdetési célból nyomon kövessék adataikat. A Google a cég megnevezése nélkül kritizálta az Apple megközelítését blogbejegyzésében.

„Tisztában vagyunk vele, hogy más platformok más megközelítést alkalmaztak a hirdetések adatvédelmében, és határozottan korlátozzák a fejlesztők és hirdetők által használt meglévő technológiákat” – írta Anthony Chavez, a Google Android termékmenedzsmentért, biztonságért és adatvédelemért felelős alelnöke a blogbejegyzésben. „Úgy gondoljuk, hogy – anélkül, hogy először biztosítanánk a magánélet védelmét szolgáló alternatív utat – az ilyen megközelítés hatástalan lehet, és rosszabb eredményekhez vezethet a felhasználói adatvédelem és a fejlesztői vállalkozások számára.”

Az adatvédelmi gyakorlatokra való összpontosítás segíthet a technológiai óriásnak abban, hogy megelőzze a szabályozási kérdéseket, mivel a törvényhozók és a fogyasztók tudatosabbá válnak és aggódnak személyes adataik iránt. A cég azt mondta, hogy szorosan együttműködik a szabályozókkal.

Forrás: https://www.cnbc.com/2022/02/16/google-plans-android-privacy-change-similar-to-apples.html