2024 október 04

A sanghaji hatóságok közbenjárásával indult újra a Teslák gyártása

A május 1-jén keltezett és a sanghaji Lingang különleges terület helyi hatóságainak címzett levél felvázolta, hogy a város milyen messzire ment a Tesla megsegítéséért, jelezve az amerikai autógyártó fontosságát Sanghaj számára, mivel a város megpróbálja újraindítani az üzletet, miközben megfékezi a Covid-19 terjedését. A Tesla április 19-én nyitotta meg újra sanghaji gyárát 22 napos leállást követően, az állami média széles körben foglalkozott az eseménnyel.

Levelében a Tesla megköszönte a Lingang tisztviselőinek a támogatást, és leírta, hogy a Lingang csoport által működtetett vállalat buszokat szervezett a Tesla és beszállítói 6000 dolgozójának a gyárba szállítására, és elvégezte a fertőtlenítési munkálatokat, amelyek szükségesek voltak ahhoz, hogy a vállalat „zártkörű” termelésbe léphessen. „Három egymást követő napon át küzdöttek, éjjel-nappal és megállás nélkül dolgoztak, hogy garantálják, hogy vállalatunk dolgozói visszatérhessenek a gyárba” – áll a Tesla levelében.

A levél azt is felvázolta, hogy a Tesla hogyan tervezi tovább bővíteni sanghaji üzemét, megerősítve a Reuters februári jelentését. A vállalat egy új üzemet fog építeni a közeli területen lévő telken, amely a tervek szerint évi 450 000 autó, köztük Model 3 és Model Y autókkal bővíti kapacitását, és ezzel „a világ legnagyobb járműipari exportközpontjává válik” – állt a levélben. A sanghaji üzem 2021 folyamán 484 100 járművet szállított le, a Tesla korábban azt mondta.

Számos gyárat bezártak, miután Sanghajban márciustól zárlatot rendeltek el a Covid terjedése ellen. Bár néhányan már megkezdték az újranyitást, a dolgozók visszaszerzése nehéznek bizonyult, mivel mások számára továbbra is fennállnak bizonyos korlátozások. A Tesla sanghaji gyárának 22 napos leállása volt a leghosszabb a termelés 2019 végi megkezdése óta, és a Tesla termelési tervein alapuló számítások szerint több mint 50 000 jármű termeléskiesését okozta.

A Tesla Sanghajban gyártja a Model 3 és Model Y járműveit, kiszolgálva a kínai piacot, valamint exportközpontként működik Németországba és Japánba. A sanghaji támogatás erős megnyilvánulása azt követően történt, hogy a Tesla tavaly nehéz időszakot élt át a hatóságokkal, amikor adatbiztonsági és termékminőségi problémák miatt vizsgálat alá került.

https://www.cnbc.com/2022/05/03/shanghai-authorities-stepped-up-to-help-tesla-reopen-factory.html