A Burberry bevétele az április 2-án záródott pénzügyi évben 23 százalékkal, 2,83 milliárd fontra (3,52 milliárd dollár) emelkedett – közölte a luxus ruházati és kiegészítő termékeket forgalmazó brit cég

A pénzügyi év adózás előtti nyeresége 511 millió font volt, szemben az egy évvel korábbi 490 millió fonttal. Az éves működési eredménye 38 százalékkal, 523 millió fontra nőtt, összhangban a vállalat által megkérdezett elemzői várakozásokkal. A 166 éve alapított cég arról is jelentett, hogy a pénzügyi utolsó negyedévében 13 százalékkal estek az eladásai Kínában, miután a koronavírus-járvány fellángolása miatt néhány nagyvárosban be kellett zárnia boltjait és akadozott az internetes kereskedelem is. Kína adja a Burberry forgalmának mintegy 30 százalékát. A Burberry igazgatótanácsa úgy döntött, hogy az éves osztalékot részvényenként 70 pennyre emeli a korábbi 42,5 pennyről, továbbá a vállalat 400 millió font értékű részvényvisszavásárlási programot indít, ami a folyó pénzügyi évben be is fejeződik – közölte a távirati iroda.