A világ egyik vezető luxustermék-gyártója, a Burberry Group Plc eladásai összehasonlítható alapon csupán 1 százalékkal nőttek a cég július 2-án zárult pénzügyi első negyedévében a koronavírus-járvány miatti kínai bezárások hatására.

A Burberry bevétele 505 millió font (597,2 millió dollár) volt a negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 479 millióval – áll a brit cég pénteki közleményében. Kínát nem számítva az eladásnövekedés 16 százalékkal ugrott meg. A negyedévben az ázsiai eladások 35 százalékkal estek, mivel a koronavírus-járvány miatti kínai korlátozások következtében a Burberry kínai forgalma mintegy 40 százalékkal visszaesett. A cég eladásai Észak- és Dél-Amerikában 4 százalékkal csökkentek, ugyanakkor az EMEIA régióban (Európa, a Közel-Kelet, India és Afrika) az eladások kilőttek, 47 százalékkal nőttek – közölte a távirati iroda.