Kínában tavaly a luxuscikkek értékesítése 36 százalékkal nőtt és elérte a 471 milliárd jüant (mintegy 74 milliárd dollár), ami mintegy a duplája a koronavírus-járvány előtti utolsó évinek, 2019-nek – áll a Bain tanácsadó cég China Luxury Report 2021 jelentésében.

A Bain szerint Kína részesedése a luxuscikkek globális piacán 21 százalékra nőtt 2021-ben az egy évvel korábbi “mintegy 20 százalékról”, és az ország 2025-re a világ legnagyobb luxuscikkek piacává válhat, függetlenül a nemzetközi utazási helyzettől. Tavaly Kínában a luxustermékek minden kategóriájában nőtt az eladás, a legnagyobb mértékű emelkedést, mintegy 60 százalékosat a bőráruk értékesítése kapcsán jegyeztek fel. A jelentés szerint 40 százalékkal bővült a “divat és életstílus” szegmens áruinak értékesítési volumene. A luxustermékek eladásnövekedésének fő hajtóereje a dél-kínai Hainan szigeti vámmentes üzletek voltak, ahol a csúcskategóriás áruk értékesítése 85 százalékkal, 60 milliárd jüanra (9,5 milliárd dollár) bővült – ismertette a távirati iroda.