Az élénkülés jelei mutatkoznak a kínai autópiacon: az év első felében még mintegy hét százalékkal kevesebb autót értékesítettek az országban, de júniusban már egyötödével többet, mint egy évvel korábban – számolt be pénteken autóipari szakmai szervezetek adatait idézve a kínai hivatalos hírügynökség.

A korábbi hónapok csökkenése után júniusban 1,97 millió járművet adtak el a kínai autókereskedők, 22 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és jó 43 százalékkal többet, mint az előző hónapban – derült ki a PCA ágazati szövetség pénteken közzétett adataiból. A PCA adatai ezzel megerősítik a CAAM gyártói szövetség által a hét közepén közölt bizakodó képet. Eszerint júniusban a gépjárműgyártók által a kereskedők részére történő eladások február óta először nőttek, jó ötödével, 20,9 százalékkal 2,45 millióra. Az előző hónaphoz képest ez valamivel több mint egyharmados növekedést jelent. A CAAM adatai szerint, a januártól júniusig tartó időszakban 12 millió járművet értékesítettek Kínában, 7,1 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

A jelentés hangsúlyozza, hogy a nagyvállalatok adatain alapul becslésről van szó, az adat még később változhat – ismertette a távirati iroda. A kínai autóeladásokat a gazdasági visszaesés miatti fogyasztói bizalmatlanság, valamint a processzorchipek hiánya és a globális ellátási láncoknak a koronavírus világjárvány miatti megszakadása vetette vissza az idén. Kína a német Volkswagen (beleértve az Audit és a Porschét), a BMW és a Mercedes-Benz autógyárak számára is a legfontosabb felvevőpiac. A VW vezérigazgatója, Herbert Diess az iparág többi vezetőjéhez hasonlóan arra számít, hogy az autógyártáshoz szükséges chipkínálatban idén enyhülni fog a hiány.