Három nagy európai haszongépjármű-gyártó, a Daimler Trucks, az AB Volvonés a Traton közös vállalatot alapít nagy hatótávú elektromos buszok és kamionok töltőhálózatának kiépítésére.

Az elektromos mobilitás elterjedésének legnagyobb buktatója a kellő lefedettséget biztosító töltőállomás-hálózat hiánya. Az elektromos járművek beszerzését leginkább az az aggodalom hátráltatja, hogy nem lesz elegendő töltőállomás egy hosszabb út megtételéhez.

“Az infrastruktúra hiánya jelenti a legnagyobb akadályt az elektromos járművek elterjedésének. Ez a meghatározó szűk
keresztmetszet” – mondta a Reuters hírügynökségnek Martin Daum, a Daimler Trucks vezérigazgatója.

Mindhárom vállalat gyárt autóbuszokat, és bár egymás konkurenseinek számítanak a piacon, a töltőállomás infrastruktúra kiépítésére létesítendő közös vállalatba 500 millió eurót invesztálnak közösen. A cég 2022-ben kezdi meg a működésétó amszterdami székhellyel az alapítók egyenlő tulajdoni arányában. Az alapítók célja legalább 1700 töltőállomás létesítése öt év alatt szerte Európában – ismertette a távirati iroda.

“Nyitottak vagyunk más együttműködő partnerek csatlakozása előtt is, akik befektetéssel szállnak be az üzletbe” – mondta Matthias Gruendler, a Traton vezérigazgatója. Hozzátéve, hogy véleménye szerint nagy lesz a csatlakozás iránti érdeklődés, mihelyt a cég megkezdte a működését. “Továbbra is egymás ádáz konkurensei leszünk, de új területen fogunk versenyezni egymással” – tette hozzá Martin Lundstedt, az AB Volvo vezérigazgatója.

Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete az ACEA legalább 50 ezer töltőállomás kiépítését tartja szükségesnek 2030-ig. Gruendler szerint pedig legalább 10 milliárd eurót kellene invesztálni ahhoz, hogy 2030-ig kiépülhessen Európában a teljes lefedettséget biztosító elektromos töltőállomás-hálózat.