A francia L’Oréal SA csoport adózott eredménye 3,22 milliárd euró volt az idei első hat hónapban, 31 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbi 2,36 milliárd eurónál.

Az üzemi eredmény 25,3 százalékkal, 3,75 milliárd euróra nőtt – áll a társaság közleményében. A bevétel 20,9 százalékkal, 18,36 milliárd euróra bővült, meghaladta az elemzői várakozások átlagában szerepelt 17,73 milliárd eurót. Összehasonlítható alapon a bevétel 13,5 százalékkal nőtt. A világ egyik legnagyobb kozmetikai gyártójának az eladásai az első fél évben a professzionális kozmetikai szegmensben 21,7 százalékkal, a fogyasztói kozmetikumok szegmensében 13,9 százalékkal, míg a luxus szegmensben 25,6 százalékkal nőttek.

Az európai értékesítés 14,6 százalékkal, Észak-Amerikában 23,5 százalékkal, Észak-Ázsiában 20,3 százalékkal, Latin-Amerikában 39,1 százalékkal nőtt – ismertette a távirati iroda. A SAPMENA-SSA térségben (amely Dél-Ázsiát, Óceániát, a Közel-Keletet, Észak-Afrikát és a Szaharától délre fekvő Afrikát egyesíti) 23 százalékkal nőtt. A L’Oreal kozmetikumokat, parfümöket, bőr- és hajápoló termékeket gyárt, és olyan márkák tulajdonosa, mint a Lancome, a Garnier, a Vichy, a Maybelline és a Kiehl’s.