Németországban az év első felében a magas inflációnak és a gazdasági kilátásokkal szemben táplált aggodalmaknak tulajdoníthatóan csökkent az elektronikai készülékek kiskereskedelmi értékesítése.

A legnagyobb termékkategóriának számító televíziókészülékek értékesítése az előző évhez képest 16,8 százalékkal, 2,7 millió készülékre csökkent. Ugyanakkor az átlagos eladási ár növekedése tompította az értékesítési árbevétel csökkenésének mértékét – derül ki a gfu ágazati szövetség kedden közzétett adataiból. A Németországban eladott televíziókészülékek átlagára az előző évi 633 euróról 688 euróra emelkedett az idei első fél évben. Az értékesítési árbevétel ugyanakkor 9,6 százalékkal 1,54 milliárd euróra csökkent. Összehasonlításképpen: a 2020-as, koronavírus-járvánnyal terhelt év első felében még 3,1 millió tévékészülékre nőtt az értékesítés – de akkor az 557 eurós átlagárral az olcsóbb készülékeket vásárolták inkább. A fényképezőgépek, a Bluray- és DVD-lejátszók, valamint a hangtechnika terén is jelentős visszaesés volt tapasztalható. Ezzel szemben a fejhallgatók és mobiltelefonos headsetek értékesítése 13,7 százalékkal 7,4 millió darabra nőtt az első fél évben, a forgalom pedig 19 százalékkal 583 millió euróra emelkedett. A médiaboxok és -stickek értékesítése mintegy 31 százalékkal 883 ezer darabra, az értékesítési árbevétel pedig 36 százalékkal 64 millió euróra nőtt.