Az Alibaba Group Holding Ltd. kínai internetes óriás veszteséggel zárta a pénzügyi második negyedévét és a bevétele is elmaradt a várttól részben a kínai és a globális gazdaság növekedésének lassulása, illetve a fogyasztói bizalom romlása miatt.

A cég részvényeit 2014-ben a New York-i Értéktőzsdére (NYSE) bevezetett Alibaba azt közölte, hogy a szeptember végével záródott negyedévben 22,5 milliárd jüan (3,2 milliárd dollár) vesztesége keletkezett az egy évvel korábbi 3,4 milliárd jüan nyereséggel szemben. Szakértői várakozások átlagában 20,03 milliárd jüan adózott nyereség szerepelt. Egy amerikai letéti jegyre (ADS) vetítve 7,77 jüan volt a veszteség. Az egyszeri tényezők nélkül ugyanakkor 12,92 jüan nyereség keletkezett ADS-enként, ami felülmúlta az elemzők által becsült 11,62 jüant. Az Alibaba bevétele a negyedévben 3,2 százalékkal, 207,18 milliárd jüanra (28,96 milliárd dollár) nőtt az egy évvel korábbi 200,69 milliárd jüanról, de így is elmaradt a szakértők által várt 208,62 milliárd jüantól. Az Alibaba birtokolja a legnagyobb e-kereskedelmi platformokat Kínában, köztük a legnépszerűbbet, a Taobaót. Az Alibaba adja Kína e-kereskedelmi forgalmának mintegy a 80 százalékát – közölte a távirati iroda.